• Stampe

Vi som är överviktiga & gravida.

Jag hänger gärna med här. Är i v21 med barn nr3. Detta är en sladdis då det är 10 år sen sist. Har varit på kub o rul och allt såg bra ut.

• Stampe
    Oväsen skrev 2014-09-18 16:34:54 följande:

Hej!

Jag är överviktig och väntar mitt 3:e barn. Är tyvärr lite större denna gång än tidigare graviditeter och känner att jag är lite rädd inför vad sjukvården ska säga. Jag vet att jag är tjock och jag vet att det inte är bra men det finns olika sätt att säga sånt på (har haft vissa dåliga erfarenheter i tidigare graviditeter men överlag har det ändå varit bra). Skulle vara skönt att kunna utbyta lite tankar och känslor med andra i liknande sits.

Jag är 37 år och väntar som sagt mitt 3:e barn men det var 7 år sen sist så det känns som att det var väldigt längesen jag var med om detta. Är ännu bara i v. 6 och jätterädd för att få missfall. Kämpade länge med att bli gravid och vill så gärna att det ska gå hela vägen.

Jag känner igen mig i det du skriver. Detta är också vårt 3e och det är 10år se sist. BM sa inte så mycket om min vikt. Hon frågade lite om kost och motion. Hon nöjde sig med det och sa att jag skulle fortsätta med mina dagliga promenader. Nu har det inte blivit så då jag har foglossning och går och står mycket på jobb. Men jag äter inte så mycket onödigt. Min BM är rätt tråkig och jag känner inte direkt ngt stöd el att jag vill öppna mig så mycket för henne. Hade väldigt mycket molvärk i början och på inskrivning nr 1 svarade hon på det. "Ja vi får ju se, bara tiden kan utvisa" jag tog det som, ja det blir nog mf. Medans vart man än läste om det så stod det att det var normalt. Hon kunde ju sagt ngt som lugna mig och inte denna dumma kommentar. Känns dumt att byta så får stå ut med henne.

Grattis till pluset det kommer säkert gå hur bra som hellst!!!
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.