• Mimmi90

Vi som är överviktiga & gravida.

Jag är också överviktig, och på inskrivningen sa hon att jag ska få göra 2 glukosbelastningar istället för en just pga mitt BMI :( känner mig inte så jävla enorm men tydligen är jag det enligt min bm :(

• Mimmi90
    Zoofe skrev 2014-06-23 10:59:49 följande:

De kommer väl säga samma sak till mig antagligen. Vad är ditt BMI om man får fråga?

Räknade ut det nu och det är 35.7...
  • Mimmi90
    Limus skrev 2014-11-11 19:59:06 följande:

Hej tjejer!

Får jag fråga en sak? Jag har nu i v 31-1 gått upp 7 kg, och eftersom jag lider qav högt blodtryck har jag nyligen gjort TUl, där bebis beräknas ligga på +8 %.

Men jag tycker det känns lite oroligt.. Har fått kommentarer om min lilla mage och idag fick jag höra hur smal jag hade blivit (!!!??).

Hur ser era magar ut? Måste magen bli jätt3estor? Jag var ju överviktig innan grav och ,mätte SF till 29.5 i v 30.

Jag är i vecka 31+2 idag och ska göra TUL i eftermiddag pga mitt bmi. Har ännu inte gått upp ett hekto, får ofta höra att jag smalnat av förutom runt magen som folk säger är jättestor. I måndags (v31+0) mättes den till 29.5 så jag är INTE gigantisk som folk verkar tycka! Alla formar sig olika och barnet ligger olika så lyssna inte på vad folk säger!! Du låter helt normalstor :)
  • Mimmi90
    Limus skrev 2014-11-12 16:31:10 följande:

Gud vad skönt att höra. Hur gick det för dig idag?

Gick jättebra, +0,2% så han är så medel/lagom han bara kan bli hehe :)

Tycker också min mage växer mer på höjden än utåt! Blir fyrkantigare för varje dag som går fast jag borde bli rundare :p men kärlekshandtagen är betydligt mindre än de var för ett par månader sen :)
  • Mimmi90
    Limus skrev 2014-11-13 18:35:33 följande:

Med lite tur har man inte mycket att gå ner sen.

För övrigt har vi nog samma bf, du och jag. 11 januari?

Det vore skönt om det blir så! Hade 30 kg övervikt till att börja med så...

12 januari :) tror min bm räknar lite annorlunda jämfört med många andra... I min graviditetsapp på telefon har jag inställt på 11e för att det ska stämma med vecka och dag enligt vad min bm säger... :/
  • Mimmi90

Samma här, läser alltid men skriver sällan.

Vecka 36 imorgon och dags för bm, får se om jag gått upp något i vikt (tror det), förra gången stod jag fortfarande på +0 kg. Gjort två glukosbelastningar pga mitt bmi, som både visat toppvärden :) bra blodtryck, lite dåligt järnvärde så ätit järntabletter i 4 veckor, får se imorgon om de hjälpt!

• Mimmi90

Var hos bm idag, gått upp 1,7 kg (totalt), järnvärdet låg på 114 så det börjar öka (låg på 108). Får jämt höra hur stoooor mage jag har, "oj vilken kanonkula", men jag ligger precis exakt på medelmåttet så det var skönt att höra!

• Mimmi90

157 cm, 90.2 kg idag i vecka 39+0. Tycker själv inte jag ser ut att väga så mycket till min korta kropp men vågen ljuger inte. Gått upp totalt 2.6 kg denna graviditeten (hittills) så det känns skönt!

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.