Vi som är överviktiga & gravida.
Jag är också överviktig, och på inskrivningen sa hon att jag ska få göra 2 glukosbelastningar istället för en just pga mitt BMI :( känner mig inte så jävla enorm men tydligen är jag det enligt min bm :(
Jag är också överviktig, och på inskrivningen sa hon att jag ska få göra 2 glukosbelastningar istället för en just pga mitt BMI :( känner mig inte så jävla enorm men tydligen är jag det enligt min bm :(
De kommer väl säga samma sak till mig antagligen. Vad är ditt BMI om man får fråga?
Hej tjejer!
Får jag fråga en sak? Jag har nu i v 31-1 gått upp 7 kg, och eftersom jag lider qav högt blodtryck har jag nyligen gjort TUl, där bebis beräknas ligga på +8 %.
Men jag tycker det känns lite oroligt.. Har fått kommentarer om min lilla mage och idag fick jag höra hur smal jag hade blivit (!!!??).
Hur ser era magar ut? Måste magen bli jätt3estor? Jag var ju överviktig innan grav och ,mätte SF till 29.5 i v 30.
Gud vad skönt att höra. Hur gick det för dig idag?
Med lite tur har man inte mycket att gå ner sen.
För övrigt har vi nog samma bf, du och jag. 11 januari?
Samma här, läser alltid men skriver sällan.
Vecka 36 imorgon och dags för bm, får se om jag gått upp något i vikt (tror det), förra gången stod jag fortfarande på +0 kg. Gjort två glukosbelastningar pga mitt bmi, som både visat toppvärden :) bra blodtryck, lite dåligt järnvärde så ätit järntabletter i 4 veckor, får se imorgon om de hjälpt!
Var hos bm idag, gått upp 1,7 kg (totalt), järnvärdet låg på 114 så det börjar öka (låg på 108). Får jämt höra hur stoooor mage jag har, "oj vilken kanonkula", men jag ligger precis exakt på medelmåttet så det var skönt att höra!
157 cm, 90.2 kg idag i vecka 39+0. Tycker själv inte jag ser ut att väga så mycket till min korta kropp men vågen ljuger inte. Gått upp totalt 2.6 kg denna graviditeten (hittills) så det känns skönt!