Inlägg från: natalie72 |Visa alla inlägg
  • natalie72

Vi som är överviktiga & gravida.

Hej!

Får man hoppa in här? Väntar barn nr 3, har två pojkar sedan innan (6 &3½). Är 174cm och vägde ca 90 när jag blev gravid och ca 93-94 nu... Är i v12 och har både inskrivning och kub nästa vecka. Är sååå himla stressad över vad BM ska säga ang min vikt... Lite besviken också på att jag redan gått upp... men precis som tidigare graviditeter har småätande varit enda botemedlet mot illamåendet... Får försöka skärpa till mig nu när illamåendet bara är sporadiskt! Vill helst inte fokusera för mkt på vikten men vet ju att det kommer att komma upp under inskrivningen, särskilt som jag medicinerar mot mitt höga BT, säkert till viss del pga min övervikt....

Just nu känner jag mig bara tjock och kan, som någon skrev, inte hålla in magen som jag brukade kunna innan... Längtar till magen istället antar en tydlig gravidform!! 

Skönt att ha hittat fler i samma situation! Ska bli roligt att följas åt! 

• natalie72
    Tigerkakan skrev 2012-08-09 09:53:12 följande:
    Välkomna alla nya!
    Natalie: vad roligt jag är i v 12 (med nr 2) och är typ 2 cm längre och väger några kg mer bara... Min bm är ganska cool ang vikten.. Hoppas du har samma tur..
    Tack! Ja, håller tummarna för att det blir en bra bm...

GravidBF-Lista:Baby

Ingrid 149:         16/9
    c89:                    5/10
    Tigerkakan:        24/2
    Natalie72:           22/2  
  • natalie72
    Romantica1981 skrev 2012-08-12 20:09:03 följande:
    Jag har gjort två ultraljud. Första gången fick jag lyfta på magen. Fick inga bra bilder och fick därför komma tillbaka en andra gång. Den gången behövde jag inte lyfta på magen. Olika barnmorskor, så det verkar vara 50/50.

Gick in i v13 igår och visst kändes det som att - puh! Men så - idag - molvärk och liten blödningar.... är förtvivlad och ställer in mig på att mf är på gång... Har tid hos bm för inskrivning imorgon så jag får se vad hon säger.... usch, trodde att det värsta var över nu....
  • natalie72
    Tigerkakan skrev 2012-08-12 20:24:51 följande:
    Hoppas och håller tummarna för att allt är okej där inne med bebisen!

Tack snälla! Ska försöka slappna av och gå och lägga mig tidigt och hoppas på positivt besked!
  • natalie72

Tigerkakan skrev 2012-08-12 20:24:51 följande:
    Hoppas och håller tummarna för att allt är okej där inne med bebisen!

familjenekberg skrev 2012-08-12 20:57:09 följande:
    Natalie72
    Jag hade en blödning i början blödd fick panik och trodde det var kört fick komma in på koll och då såg vi ett hjärta slå. Håller tummarna för att allt är bra med dig.

Har nu varit hos BM och hon menade på att det inte alls var säkert att det var MF på gång och eftersom jag har tid för ul (kub) imorgon avvaktar vi. Har lite svag molvärk till och från och lite bruna flytningar. Skulle det bli värre ska jag åka in till KK. Försöker ta det lugnt, vila och inte tänka för mkt på det... Så efter imorgon vet vi... tills dess... olidlig väntan!
  • natalie72

Jag har ett par hm-jeans kvar sedan första graviditeten, men då var jag lite smalare och märker redan att de inte sitter så bra... eg sitter byxorna som de ska och trikån vid magen är bra, men det är linningen (i jeanstyg) som jag tycker skär rakt in i livmodern, vilket är superobehagligt....

Köpte ett par mammajeans på hm i förra veckan, modell pösigare  i strl xl och de sitter skönt (lite stora tom än så länge).

Har handlat en gång på Bonprix (inte mammakläder) och storlekarna verkade vara "normala".      

• natalie72

BTW - bm kommenterade inte alls min vikt men vi diskuterade lite hur jag lämpligast skulle undvika att gå upp för mycket (på mitt initiativ) så det var skönt!

• natalie72
    Tigerkakan skrev 2012-08-13 15:49:13 följande:

Förstår att det är en lång väntan! Men jag håller tummarna att allt ser bra ut imorgon!

Tyvärr visade det sig, som jag nästan kände på mig, att mitt foster var dött... Ska in imorgon för en "second opinion" och för att diskutera vilken behandling jag ska genomgå... Det känns just nu förfärligt...

Jag önskar er andra lycka till med era graviditeter! kram på er 
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.