Inlägg från: Romantica1981 |Visa alla inlägg
  • Romantica1981

Vi som är överviktiga & gravida.

Johlin skrev 2012-07-19 13:10:11 följande:
    TILL ER SOM HAR GJORT ULTRALJUD:

Hur gick det för er? Jag har ju en hängmage och är orolig för hur det går med ett UL och hur pass förnedrande det kommer att vara. Jag vill veta hur ni har upplevt situationen när man ligger där helt utlämnad. Måste man liksom lyfta på fläskmagen för att de ska komma åt livmodern nere i fettvecket?

Jag skulle verkligen vilja ha svar på detta för just nu mår jag jättedåligt och är gråtfärdig. Nästan så jag vill avboka tiden hos BM och bara sköta graviditeten själv tillsdess att jag förhopningsvis har fått en fin och rund mage och inte allt häng.
    Jag har gjort två ultraljud. Första gången fick jag lyfta på magen. Fick inga bra bilder och fick därför komma tillbaka en andra gång. Den gången behövde jag inte lyfta på magen. Olika barnmorskor, så det verkar vara 50/50.
  • Romantica1981
    Sagolina skrev 2012-07-20 08:30:48 följande:
    Jag vet inte heller var jag skall söka efter gravidbyxor i tillräckligt stor storlek och som inte är sjukt dyra!  Tror det blir att bo i leggings, tunikor och varma tröjor hela vintern:P Nå, redan att hitta ett par byxor som passar skulle vara bra, hemma kan jag gå omkring i mjukisbyxor, har ett par som troligtvis kommer passa till slutet:)
    Kolla in Bon Prix hemsida. De har åtminstone jeans i överkomlig prisklass.
  • Romantica1981

Lider av otrevligt svullna fötter och ben. Finns det någon som har tips på hur man kan lindra det hela. Har provat att ha fötterna högt och inhandlat stödstrumpor.

• Romantica1981

Svullna fötter.... Tack för alla tips! Finns det fler?

Får pröva att ligga med fötterna i luften. Har köpt stödstrumpor, men de sitter inte bra. Har för stora vader för att de ska passa mina anklar och skostorlek. Suck! Det var likadant förra gången. Inte kul alls!

• Romantica1981

Idag har jag blivit intervjuad av två barnmorskestudenter om hur det är att vara överviktig och gravid. Jättespännande! De söker fler kvinnor att intervjua. Gärna ifrån Skaraborg. Vill ni vara med och öka förståelsen för överviktiga gravida kvinnor så kan ni kontakta mig via min inbox så ger jag er kontaktuppgifter. Bra om det sker så snart som möjligt. De söker 4-5 st till.

• Romantica1981
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-08-31 17:36:04 följande:
    jag bor ju i Västra Götaland... men inte skaraborg... dock nära (vårgårda)
    Om du vill vara med så kan du säkert vara aktuell. Skicka ett meddelande till min inbox så vidarebefodrar jag. Behöver namn, telefonnummer att vidarebefodra.
  • Romantica1981
    c89 skrev 2012-09-16 13:11:57 följande:
    37+1 idag! Bilderna är från igår. Vågen visar 11kg plus sedan jag blev gravid och BMI säger hela 41 och därmed vääääldigt kraftig fetma Flört Fetma-gränsen går ju vid BMI 30 Tungan ute

Vilket fint kort! Du ser inte alls ut att vara på väg mot 120. Måste vara fel på din våg!Tungan ute
  • Romantica1981
    Hallondricka skrev 2012-09-18 14:31:15 följande:
    Hej, jag är ny i denna tråden. Idag har jag plussat på 3 av 3 (!) gravtest. Är i total chock!

Jag är 23 år och väger 132 kg och fattar knappt hur detta är möjligt. Jag har börjat utesluta falskt positivt då jag tog 3 tester. Kan detta gå vägen tro? Är jättenervös för vad dem ska säga på mvc, jag vet ju redan att jag är megatjock...

Jag har vägt exakt lika mycket i säkert 3 år, varken upp eller ner, men nu är jag otroligt rädd för att springa iväg uppåt. Bör jag kontakta en dietist samtidigt som jag kontaktar mvc eller kan dem hjälpa mig med det?    
    Det går säkert jättebra. Mitt tips är att undvika onödiga kolhydrater och att äta regelbundet.

Grattis! Din kropp bedömer att den klarar att vara gravid. Ta till vara på stunden och njut.
  • Romantica1981
    Smygaren skrev 2012-11-08 10:21:12 följande:
    Jag har ett litet problem. Jag har fått svamp i ljumskarna (blir ju lätt så i vecken tyvärr)

I vanliga fall hade jag använt mig av pevaryl kräm, men nu när jag är gravid så blir jag så orolig. Kan jag använda pevaryl kräm som vanligt, eller finns det någon speciell kräm jag borde använda.

Är i 11+4 idag.
    Canesten är räddningen! Får användas under hela graviditeten och även sedan när du ammar (om du väljer det).
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.