• emmeth

Vi som är överviktiga & gravida.

Gravid på BMI 35, ingen höjdare. Hade ju planerat att bli av med alla de förra gravidkilona innan en andra graviditet men det blev inte riktigt som jag har tänkt. Hade 8 kg kvar att gå ner... så nu är det väl bara att kämpa för att inte gå upp för mycket helt enkelt. Förra gången gick jag upp hur mycket i vätska som helst på slutet... två veckor efter förlossningen hade jag tillsammans med bebisvikten gått ner 14kg. Mycket vätska!!! Men sammanlagt ökade jag 25 kg förra gången. Är livrädd för att det ska bli samma nu!

Nästa lilla ska komma ut i början av april.  

• emmeth
    EWJP skrev 2012-08-12 11:31:21 följande:
    Hej! 

Här har ni en till som går i väntans tider.. är i v 7 (6+1), mår lite illa, har lite ont i brösten, och är jättetrött. Det är första gången som jag är gravid och vägde 101.9 till 168 cm när jag var i kontakt med BM. Är mest rädd för att få missfall pga min övervikt, eftersom allt man läser så är risken så stor att man kan få missfall pga övervikt.  Har via FL fått ett preliminärt BF och det är den 5/4 -13

Det var riktigt skönt att hitta denna sida :D.

Kramar 

Mitt bf är 1/4 så vi är på ungefär samma :) har samma symptom men börjar må riktigt illa nu. 
  • emmeth
    c89 skrev 2012-08-14 19:15:31 följande:
    Jag har två bilder från när jag vägde 10kg mindre än när jag blev gravid. Tog dom i samband med att jag tänkte börja försöka gå ner i vikt och komma ner på normalt BMI.

Bilderna är dock mycket missvisande! Jag är verkligen större än jag ser ut, men mina proportioner är lurendrejeri för ögonen. Jag har sjukt stora bröst och är således tjockare än vad jag ser ut att vara, allt är större än vad det ser ut att vara! Spegeln gör en lite smalare också tycker jag Tungan ute

Vägde dock ändå 10kg mer än detta när jag blev gravid, syntes nog mest på magen, men fettet på mig brukar sätta sig ganska "proportioneligt".

Hade här BMI 34 (fetma).

De där fantastiska proportionerna vill jag ha :P Ligger på BMI 35 men är inte i närheten av att se ut sådär :P Proportionerna är ju faktiskt det som avgör hur man "ses" :) 
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.