Inlägg från: ettplustack |Visa alla inlägg
  • ettplustack

Vi som är överviktiga & gravida.

Hoppar gärna in här =) Är gravid i vecka 25+1. Min vikt när jag blev gravid var ca 96 kg och nu väger jag 98,6. Hoppas på att inte gå upp så mycket men mycket kan häna så här i slutet säger de ;) Är lite rädd för att få ett stort barn men annars är graviditeten jättebra, jag mår bra och har en bra bm som inte kritiserar min vikt utan behandlar mig som vilken gravid som hellst =) Och jag bor i Skåne =)

• ettplustack

Kan också tillägga att vi blev gravida på sjätte kuren pergotime och nästan två års försök :) Tänk att det bara är ca 15 veckor kvar och vi väntar en liten pojke enligt rul. Ska till bm på måndag och om ca 3 veckor är det glykosbelastning så får jag se vad den visar =)

• ettplustack

99,3 visade vågen i dag. Vägde 96 på inskrivningen, gick ner till 94 när jag mådde dåligt i början och är nu uppe i 99,6. Har jag då gått upp 3,6 kg eller 5,6 kg ?

• ettplustack

Tur ni förstod för jag skrev lite luddigt :) 3,3 ska det vara jag har gått upp då =)

Min barnmorska är också superbra, hon har sagt att jag inte behöver gå upp i vikt, att det är bra om jag går upp så lite som  ¨möjligt men sagt det på ett fint sätt och sen inte nämt det mer, hon tyckte inte det var så farligt att jag gått upp några kg nu utan var glad att jag hållt mig på så lite kg så här långt =) Det här med bm är superviktigt och byta om det inte känns bra, jag tycker jättebra om min barnmorska som inte klankar ner på mig pga min vikt men är saklig, tydlig och så =)

Mitt problem är att jag äter för sällan och för mycket när jag väl äter, har försökt ändra mina vanor men det är svårt nu när det varit sommar och jag är oerhört sugen på bakelser och bakverk och choklad =)     

• ettplustack

Vecka 26+0 i dag och väger 99,6. Har gått upp 3,6 kg totalt. Hoppas på att gå upp max 10 kg, känner att jag måste ändra kosten annars skenar nog allt iväg så här på slutet :(

• ettplustack

På måndag har jag och mannen bestämt oss för en sockerfri vecka. Vi ska inte banta eller så men sluta med kakor, godis, glass och läsk under denna vecka. För att liksom komma på rätt bana igen efter semestern. Så från 4 mackor med ost varje morgon och lite fil och flingor till det ska jag börja äta havregrynsgröt med lättmjölk och lite lite sylt. Sen ska vi köra mycket fullkornspasta och bulgur fast det gör vi redan, men ja lite nyttigare och bara dricka vatten och mjölk =)

• ettplustack
    Thesss skrev 2012-08-12 21:12:17 följande:

Det såg ju verkligen superbra ut på den sidan... Men har du beställt därifrån tidigare? Hur är storlekarna?
    Jag har storlek 48/50 ungefär och blev överraskad över hur bra hms storlek 46 i mammakläder passar, deras xl storlekar kan vara lite stora, var på pop och handlade ett par jeans i storlek 44 och de passade också och var på rea för 179 kr =)
  • ettplustack

Första dagen med havregrynsgröt, känner mig peppad, nu ska jag få bort lite av mitt sockerberoende. En veckas detox är vad både jag och mannen behöver för att komma på rätt bana igen tror jag =)

• ettplustack

I bildtråden för november har jag lagt ut bilder, kan inte lägga ut de här då min dator gick sönder och bilderna endast finns uppladdade =)

• ettplustack

Har haft sockerabstinens i två dagar med jättehuvudvärk, nu har det släppt och jag känner hur jag kommit i fas igen, vågen visar redan minus och då bantar jag inte utan har bara slutat dricka läsk och äta kakor =) Jag är rädd för att få ett stort barn, ska man ta upp den oron med bm kanske ?

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.