Vi som är överviktiga & gravida.
Hej, passar nog i denna gruppen jag, 174cm lång och höll som bäst på att gå ner i vikt när jag blev gravid, vägde 118kg (ryser lite) på inskrivningen, har nu i v 31 gått upp 12kg och har stått still där i drygt 2månader så det är okej.
Ska göra sockerbelastning imorgon, känns ju bra att man får hjälp att hålla koll då min son (nu 2år) var välgit stor när han föddes (5310g och 56cm lång), jag har det riktigt jobbigt med min barnmorska just nu, med min övervikt i grunden har jag ju ett mått på magen från början som är väldigt stort men sist gång hon skulle mäta rynkade hon bara på näsan och muttrade: ja man mäter ju fettvävnad också............ har panik över att gå dit imorgon men jag vill ju göra allt för det lilla pyret i magen så naturligtvis kommer jag gå dit, sedan är jag rädd för de förnedrande blickarna vid vågen, en kommentar på en tidig kontroll har bränt sej fast i hjärnan: hur tänker du egentligen när du går upp så här i vikt????? jag mår ständigt illa om jag ens försöker äta men måste ju för både mej och pyret men är sååå rädd att ha ökat ens 1gram i vikt borde väl egentligen byta barnmorska men har inte ork till något alls just nu, försöker mest härda ut de veckorna jag har kvar...