Inlägg från: CinnamonMai |Visa alla inlägg
  • CinnamonMai

Vi som är överviktiga & gravida.

Har samlat mod ett tag nu... Jag vägde 92 till mina 152 cm före grav. Nu väger jag 95 i v.7+3. Alldeles för stor uppgång på så kort tid, jag vet. Därför känner jag att jag måste bromsa nu! Jag äter för att jag mår illa och har halsbränna. Enda som hjälper är mat, tyvärr. Ska i fortsättningen försöka äta frukt istället för macka, nyttigare mat osv.

• CinnamonMai

Det positiva är att jag enbart är sugen på grönsaker och frukt just nu. Choklad som annars är mitt stora problem är bara blä och jag kan inte ens tänka på det.

Däremot står det ju överallt att viktuppgången de första tolv veckorna ska vara 0% av den totala uppgången, att man ska kunna ha samma storlek i kläder osv. För mig är det en lögn att kunna knäppa byxorna redan... känns inte normalt, men visst förstår jag att det är olika för alla. Dock framgår ju inte detta på infosidor utan där står bara att man ska ha samma vikt de första tolv veckorna...

• CinnamonMai
    c89 skrev 2012-08-08 16:11:57 följande:
    Ha ingen ångest! Alla är olika! 

Jag har gått upp totalt 11kg nu i vecka 32 och då har jag "bara" gått upp 1,5kg senaste 7 veckorna. De första 25 veckorna var uppgången alltså på 9kg och då var nog fasen första 5 kilona just fram till vecka 12. Jag har alltså gått upp mindre och mindre med tiden rent generellt.

Men jag har ätit ganska nyttigt dock, och det är ju alltid bra Flört

Min förhoppning är att det ska funka likadant för mig. Glad
  • CinnamonMai

Whoeix: Så länge du inte blöder eller har gjort nyligen så gissar jag att det inte är någon fara alls. Så länge det känns bra så är det bra.

På tal om att orka göra saker så orkar jag ingenting just nu. Försöker ta en promenad varje dag, för att undvika otrevligheter som blodproppar och liknande, men att hjälpa till med mer avancerade saker... nej. Jag hoppas det lättar om ett par veckor.

• CinnamonMai

Okej... here we go.

Ser ut som före grav. även om dessa bilderna är tagna i v9. Har ett BMI på strax över 40. 152 cm lång. Har testat LCHF tidigare och det fungerade alldeles utmärkt. Tappade 5 kg på typ två veckor. Sedan kom semestern och allt blev förstört. Har så dålig karaktär, och maken också så vi kan inte hjälpa varandra heller.

• CinnamonMai
    c89 skrev 2012-08-15 12:22:00 följande:
    Sedan ska jag definitivt förminska åbäkena till bröst sedan så fort vi känner oss nöjda med barn Solig
    Åh gud ja. Så många gånger jag tänkt den tanken. Har omkring 80J i storlek och det är ingen dröm direkt. Ingenting passar ju upptill!!
  • CinnamonMai

Känner mig också bara fet. Antar att jag kommer göra det ett bra tag till...

Köper bara BH på Change i butik. Annars Bravissimo på nätet.

• CinnamonMai
    Johlin skrev 2012-08-15 19:29:07 följande:
    Modiga ni är som lägger upp bilder i underkläder. Själv vet jag inte om jag skulle våga ta en bild på mig själv i underkläder, tror fettman skulle bli för verklig då. Nu när ni varit så modiga så vill inte jag vara sämre, får se om jag knäpper någon bild ikväll. Att se på bild är kanske just det man behöver för att få tummen ur!
    Jag tvekade länge, men tänkte sen att jag måste ha lika stor rätt att visa min gravidmage som alla andra, även om jag är fet. Solig Men visst, en viss ångest innebär det att lägga upp en bild på sig själv....
  • CinnamonMai
    Whoeix skrev 2012-08-15 17:50:59 följande:
    CinnamonMai: gu så snygga ben du har!!
    Jag är mitt upp i flytt här, och har lyckats packa väck laptopen. Skall försöka få in bild på min tjockismage (är i v10 bara så inget har förändrats än) så snart jag kan! :)
    Haha.. tack! Fokuserar alltid så mycket på det som är fult att jag missar det som inte är så illa med mig själv.
  • CinnamonMai

Vägde mig idag och jag har gått upp 2,9 kg på 10 v. Ganska okej tycker jag nog ändå. Nu vill jag dock att det ska stå still ett litet tag.

• CinnamonMai

Inskrivning idag och jag var ganska orolig över att BM skulle kommentera min vikt på ett negativt sätt. Har ju läst så många skräckhistorier, men det gick bra. Hon nämnde ju såklart att jag ska tänka på vikten, men när jag sa att jag lagt om kosten sen jag blev gravid så pratade vi inte mer om det.

Däremot måste jag göra en extra glukosbelastning, dels pga vikten och dels för att både jag och maken har diabetes i släkten.

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.