Inlägg från: prickig katt |Visa alla inlägg
  • prickig katt

Vi som är överviktiga & gravida.

Hej tjejer!
    Hoppar in här. Gravid med andra barnet, lillasyster är beräknad till 20 nov.

Storasyster är född i juli -09, gick då från 88kg-116kg och ut kom en unge på över 5 pannor. Inte kul alls, massa kompl. i samband med fl. Denna gång skrev jag in mig på 96kg och har nu i v.24/25 gått upp ganska exakt 4kg. Hoppas hoppas hoppas att viktuppgången inte blir som sist och gör vad jag kan för att hålla mig i skinnet... Kanske ska tillägga att jag är 165cm lång :)

Ska på glukosbelastning om två veckor, hade fina värden hela förra grav och även under denna. Enda problemet är vikten :/ Och lite lågt blodtryck, ligger galet lågt som ogravid och nu är det ännu lägre. Inget ovanligt med blodtrycksfall även i typ liggande vila :(

Slänger in två magbilder, har för tillfället lite problem med överföring av bilder från mobilen till datorn så jag har tyvärr inga färskare att tillgå :(

Bild fr. v.18 (98kg)

och v.22 (99kg)
    m&m's
  • prickig katt

För oss har det tagit sig på första försöket båda ggrna. Har ingen koll alls på äl å så, vi har bara slutat skydda oss sen plussat efter ngr veckor.

m&m's
  • prickig katt

Sitter hos BM och har just svalt min sirap... Det ligger en pizzeria mitt emot -vilket hån!

Ang. Kläder tycker jag också det är svårt. Har 44/46 och xl annars men nu som gravid funkar vanlig L i både mammakläder och vanliga och har snarare 42/44, 46 är på tok för stort! Det är som vikten omfördelats lite...?

m&m's
  • prickig katt

Åh va kul med magar från innan! Jag har ingen bild på min alls som ogravid, sjuk ångest...... c89, du är kanonfin! Både med och utan bebismage :) Visst är det så att proportionerna "luras". Jag har inte din lyckokropp alls men folk tror ändå aldrig på mig när jag säger vikt och stl. ;)

m&m's
  • prickig katt
    ettplustack skrev 2012-08-15 12:31:44 följande:
    Har haft sockerabstinens i två dagar med jättehuvudvärk, nu har det släppt och jag känner hur jag kommit i fas igen, vågen visar redan minus och då bantar jag inte utan har bara slutat dricka läsk och äta kakor =) Jag är rädd för att få ett stort barn, ska man ta upp den oron med bm kanske ?

Oj, fy! Men va skönt att det ändå ger resultat så snabbt :) Då blir man ju taggad att fortsätt. Jag äter i princip aldrig sött, Gillar inte smaken. Så jag vet inte vad för onyttigt jag kan ta bort...? Äter begränsat med kolhydrater, åt inga innan pluset men nu mår jag så illa om jag inte äter lite. Försöker se till att de är bra iaf, rena och långsamma ;) Och inga halvfabrikat, någon köpekorv med hög kötthalt kan slinka ner ibland annars stoppar vi faktiskt egen med typ bara kött och kryddor :) Och bakar eget surdegsbröd, danskt rågbröd utan sötning och surdegsknäcke. Stora lasten är frukt.....kan äta hur många som helst men va fasen, nått kul måste man ju ha! ;P
    m&m's
  • prickig katt

Så fina ni är tjejer! Jag blir så himla glad av denna tråden :D Underbart! Sträck på er alla härliga, vackra tjejer!

m&m's
  • prickig katt

...marmeladmacka ikväll...huvvaligen! Vet inte vad som flög i mig! Var inte ens sugen ju! :'( Dumma macka som bara flög in i min mun...

m&m's
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.