• a239s

Vi som är överviktiga & gravida.

Hej alla! 

Jag har inte vägt mig på länge.. men sist vägde jag kring 120 kg. Har under en 5 års period gått från 80 -120 kg. Har problem med ämnesomsättningen och äter därför Levaxin. Sedan har jag på senaste år vart duktig på att unna mig något gott. Men nu vill vi ha barn så nu är det slut på med "goda". Skulle helst vilja komma ner till 90-100 kg.. Innan jag blir gravid.

Min man har kommit i mig för första gången nu! .... min fråga blir. Hur länge tog det innan ni blev gravid? 
    Jag fick min mens idag och han kom i mig för ca 3 dagar sedan. Betyder det att jag inte är gravid eller går det inte att veta förän nästa mens?

Sedan undrar jag hur det kommer sig att vissa går ner i vikt när ni blir gravida?! tips mottages :) 

• a239s

Tack för svaret lillahallonet.

Hur lång tid tog det för alla att bli gravida?  

• a239s
    Johlin skrev 2012-08-21 15:32:00 följande:
    Jag har mått illa och haft massa kräkningar i flera veckor, har gått ner i vikt från 93 kg till 88 kg på mindre än 4 veckor eftersom jag inte fått behålla maten. Fick en jourtid till Gyn igår och när jag berättade för läkaren att jag gått ner så mycket på så kort tid skrattar hon och säger att det var ju bra eftersom jag har så mycket att ta av. Jag mådde redan så dåligt så jag orkade inte ens reagera men ju mer jag tänker på det, desto mer ledsen blir jag.
    Vad i hela friden??! Är dom helt från vettet...... saknar ord. 
  • a239s

Vad kul mer fler från norrland i denna grupp :) Jag har änså länge inte fått mitt plus, så jag håller mig passiv! Men ville bara skriva av en rad :) 

• a239s
    Hallondricka skrev 2012-09-18 14:31:15 följande:
    Hej, jag är ny i denna tråden. Idag har jag plussat på 3 av 3 (!) gravtest. Är i total chock!

Jag är 23 år och väger 132 kg och fattar knappt hur detta är möjligt. Jag har börjat utesluta falskt positivt då jag tog 3 tester. Kan detta gå vägen tro? Är jättenervös för vad dem ska säga på mvc, jag vet ju redan att jag är megatjock...

Jag har vägt exakt lika mycket i säkert 3 år, varken upp eller ner, men nu är jag otroligt rädd för att springa iväg uppåt. Bör jag kontakta en dietist samtidigt som jag kontaktar mvc eller kan dem hjälpa mig med det?    
    Grattis!! 
    Då ligger vi på samma :) Dock håller jag mig lite i bakgrunden än då jag inte fått mitt plus ännu.
    Måste bara fråga hur lång tid det tog för er att bli gravida?!

• a239s

Hej tjejer! 

brukar som sagt hålla mig i bakgrunden och läsa allt ni skriver.. ( i väntan på mitt +) men..

Vad är en glukosbelastning och vad innebär den?

• a239s

Angående jobbet kom graviditetspenningen upp, hon sa blir du inte beviljad detta återkommer du så får vår läkare sjukskriva dig pga ditt yrke. Puuh.. En sten föll från mitt hjärta, eftersom min arbetsgivare inte har skrivit ett intyg som stämmer med mina arbetsuppgifter... :(

Härlig fredag ::))

Får man fråga vad du jobbar med? :) 
  • a239s
    AnitaAndersson skrev 2012-10-21 11:29:53 följande:
    Här är det väl enda stället man vågar visa den korviga sanningen. Det är verkligen korvskinn på kläderna, men det är bara att inse att man ser ut så här nu. Det blir viktnedgång-arbete efter förlossning som heter duga! Så här kan man ju inte se ut :(
    Vecka. 28 ( Vikt. 133 ) 

Oj så fin du är!! :)
    vart har du köpt din tröja by the way? :)
  • a239s

Hej alla! 
    Hur lång tid tog det för er att bli gravida och hur många ggr/veckan hade ni sex?

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.