• Flägg

Vi som är överviktiga & gravida.

Hej! Här är en till med övervikt. Trodde inte ens jag kunde bli gravid efter 3 års försök men liten viktnedgång så gick de utan att jag fattade nått :) plussade 1 april. Är idag i v 26. Har än så länge inga komplikationer, men ska på glukostjosan i mitten på augusti. På rul hade den barnmorskan svårt att se hjärtat ordentligt på tösen i magen pga Att jag hade lite i mellan som hon så fint uttryckte det. Men en läkare kunde sen se att allt var okej :) kan lägga in en magbild senare om ni vill :)

• Flägg

Jag tycker det är svårt att hitta mammabyxor.. Har för breda höfter för Hms.. Är en storlek 48 i byxor..

• Flägg

De finns bonprix.se med stora storlekar men de jag vill beställa är alltid slutsålt.. O vet inte hur de är i storleken.. Ellos har mestadels bara upp till storlek 46.
    Har köpt hms mammaleggings som är rejäla o bekväma..

• Flägg

Jag gick ner 10 kg innan jag vart gravid. Antagligen det som behövdes då ägglossningen kom igång. Jag körde med mindre kolhydrater, tog alltså inte bort dom helt men drog ner rikligt.

• Flägg

Jag är inne i en tröttperiod. Äter järntabletter men det hjälper inte heller.
    Vad säger ni, ska vi ha en bf-lista?

• Flägg

Har tagit 3 år. Men då har vi inte "försökt" på de sättet utan kört oskyddat o händer det så händer det. Sen har jag pco så var beredd på att behöva genomgå hormonbehandlingar men det behövdes inte. Denna graviditet är naturlig :)

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.