Vi som är överviktiga & gravida.
Är också överviktig och gravid. Har precis gått in i vecka 23.
Jag tycker ju att det syns att jag är gravid, men andra tycker inte det syns så mycket. Konstigt att man blir ledsen över det kanske.
Är också överviktig och gravid. Har precis gått in i vecka 23.
Jag tycker ju att det syns att jag är gravid, men andra tycker inte det syns så mycket. Konstigt att man blir ledsen över det kanske.
Jag har inte berättat för fler än familjen (är i vecka 23) och några riktigt nära vänner.
När jag kommer tillbaka till jobbet i mitten av augusti ska jag berätta för min chef, lite i sista studen då jag kommer gå på föräldraledighet 1/11.
Lite bilder med vanliga kläder.
Ser jag gravid ut?
Vecka 23
Kan vi inte försöka oss på en bf-lista?
Jag kan börja,
November 2012
21/11 Pudel, första barnet, Stockholm
Stockholm
Kläder är ju himla intressant. Har fortfarande mina vanliga kläder, kanske mest för att jag i 9 fall av 10 har klänningar på mig.
Har köpt två mammaplagg, en pop-tröja och en gravidklänning. Har "bara" 12 veckor kvar nu (kommer förlösas en vecka tidigare) och magen verkar inte bli jättestor.
En fråga, mäter er bm er mage? MIn har aldrig gjort det och jag är ändå i vecka 27.
Jag har haft två bm under den här graviditeten, den jag har nu på specmödravården är väldigt chill med min övervikt.
Nu har jag bara gått upp 1 kg om man räknar från inskrivningsvikten, men jag har gått upp de kg jag gick ner i början av graviditeten. Samlar på mig ganska mycket vatten just nu. Men jag har "bara" 10 veckor kvar nu.
Har också börjat gå upp i vikt nu. Är + 2 kg sedan inskrivingen (var nere på -6 kg ett tag) Skulle gärna ha en rejäl gravidmage nu men flickan har lagt sig till rätta på tvären. Så min mage är liksom mer bred än utpoppad :)
Tänkte bara säga att vi överviktiga inte måste gå upp i vikt under graviditeten. Jag är i vecka 35 och har bara gått upp 2 kg sedan inskrivning. Bebisen mår bra och växer som hon ska.
Sedan ska också sägas att jag inte direkt är laglydig när det gäller maten. Jag har svårt att gå upp i vikt helt enkelt just nu, jag äter inte mycket, men det jag väl äter är ganska kaloririkt såsom pepparkakor och dumlekolor. Just dessa två är det enda jag egentligen är sugen på att äta och så har det varit väldigt länge. Min sambo ser dock till att jag äter små portioner med vanlig mat också.
Är vi fler överviktiga som faktiskt har svårt att gå upp i vikt?
11 dagar till bf nu, är rejält trött på att vara gravid.
Nu har vår dotter kommit, hon blev väldigt liten, men naggande god. Gravidmage och alla kg försvann på en vecka, plus lite till.
Appropå nattkiss-diskussionen, det är väldigt skönt att slippa gå upp 6 gånger per natt och kissa nu. Skönt att kunna kissa mer än 2 ml också per gång.... :)
Tack så mycket för alla grattis :)