Inlägg från: babytjejen |Visa alla inlägg
  • babytjejen

Vi som är överviktiga & gravida.

jag är oxå överviktig och gravid, 111 kg till 176cm
    längd..var iväg på kubtest nu i veckan och det
    var inga problem att göra ultraljud på mig även
    fast man har mage..
    är så glad att allt såg bra ut och att hjärtat slår
    som det ska, hoppas det fortsätter så.
    Ska försöka hålla vikten så låg som möjligt
    och försöka att gå upp så lite som möjligt...
    har hållt vikten än så länge men är ju bara 
    i vecka 12 oxå..
    ska göra en glukosbelastning senare men det 
    blir inte förren i v28 tror jag det var. Hoppas
    att den ligger bra så man slipper graviditets-
    diabetes...               

• babytjejen
    Sagolina skrev 2012-07-19 05:56:16 följande:
    En till med måånga kilo för mycket!

Vägde 105kg till mina 168cm innan jag blev gravid. På inskrivningen(9.7) visade vågen  103,1kg med kläderna på och efter frukost. Nu på måndagen visade vågen 99,5kg, pga. flunssa och dålig aptit under helgen. Kommer säkert studsa tillbaka nu när flunssan börjar släppa och aptiten kommer tillbaka.Men skönt är det i alla fall att vara lite under startvikten!

Följer ni med vikt och mått hemma? Jag började väga och mäta mig några veckor innan graviditeten, då jag bestämt mig för att få ett slut på fetman. Nu har jag fortsatt med att mäta och väga varje måndag, känns bra att hålla lite koll att inte vikten rusar iväg!

Är nu i v11 (10+3) och än så länge ser magen ut som normalt, dvs. hängande och pösig... Känner inte heller av någon livmoder ännu, men då det är första graviditeten kanske det tar lite mera tid?
    Eftersom jag inte har haft nästan någo symtom börjar jag vara lite orolig för MA, men ingen blödninge eller stark värk ännu, så hoppas allting är ok! Nästa fredag är det dags för första ultraljudet, väntar såå på att få se lill*n    

så kände jag med..har inte haft några starka symtom alls men var på mitt kubtest
    tidigare i veckan och allt såg bra ut så försök slappna av...vet att det är svårt,
    var det för mig med, var så skönt när ma var på ultraljudet och hon sa "och där
    är hjärtat som slår"...så skönt att få veta att allt såg bra ut...   
  • babytjejen

är i vecka 12+4, och fortsätter jag och må som
    jag gör nu under graviditeten så har jag ju fått tur
    då..har sluppit allt som har med illamående att göra
    och hoppas jag slippr det i framtiden oxå...   

• babytjejen
    Johlin skrev 2012-07-19 13:10:11 följande:
    TILL ER SOM HAR GJORT ULTRALJUD:

Hur gick det för er? Jag har ju en hängmage och är orolig för hur det går med ett UL och hur pass förnedrande det kommer att vara. Jag vill veta hur ni har upplevt situationen när man ligger där helt utlämnad. Måste man liksom lyfta på fläskmagen för att de ska komma åt livmodern nere i fettvecket?

Jag skulle verkligen vilja ha svar på detta för just nu mår jag jättedåligt och är gråtfärdig. Nästan så jag vill avboka tiden hos BM och bara sköta graviditeten själv tillsdess att jag förhopningsvis har fått en fin och rund mage och inte allt häng.

jag är 176cm och ligger på en vikt på 111kg så är ganska
    rund om magen, var inga problem vid ultraljudet på kubtestet..
    tänk bara på att ha full blåsa när du ska dit...  
  • babytjejen

för oss tog det nästan precis ett år...inga stora problem än
    så länge, håller mig på min startvikt än så länge...
    hoppas jag inte behöver gå upp så mkt..  

• babytjejen
    Whoeix skrev 2012-08-21 18:30:07 följande:
    Är i v10+1 idag, och känner INGENTING. Är orolig, att liten inte lever längre.
    Sambo är positiv och säger att allt ju aåg bra ut på VUL i v 8+4, så det är nog bra nu med, men jag kan inte tänka så.
    Någon mer som inte känner av sin graviditet? Enda jag har är ökade flytningar, ljusgula/vita/genomskinliga.

min graviditet har oxå varit så, inte kännt något alls förutom trötthet
    och att magen var uppsvullen dom första veckorna...är nu i v 17
    och känner fortfarande inte mkt, känner mig mest tjock just nu, längtar
    tills man får en riktig gravidmage och det verkligen syns att man är gravid...   
Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.