• erian

Vi som är överviktiga & gravida.

Här är en till som har lite extra kilon, eller ja en hel del :P

Jag har också haft problem att bli gravid men jag ändrade livsstil lite genom att börja träna och röra på mig samt
    att äta rätt.

Självklart syndade jag lite ibland, det måste man för att klara det!
    Det tog ca 2 måander sen blev jag gravid, dvs inte alls lång tid.
    Vi hade då försökt bli gravid i ett år cirka.

Nu är jag i vecka 16 och jag kömpar på trots min övervikt :)           

• erian
    Johlin skrev 2012-07-19 13:10:11 följande:
    TILL ER SOM HAR GJORT ULTRALJUD:

Hur gick det för er? Jag har ju en hängmage och är orolig för hur det går med ett UL och hur pass förnedrande det kommer att vara. Jag vill veta hur ni har upplevt situationen när man ligger där helt utlämnad. Måste man liksom lyfta på fläskmagen för att de ska komma åt livmodern nere i fettvecket?

Jag skulle verkligen vilja ha svar på detta för just nu mår jag jättedåligt och är gråtfärdig. Nästan så jag vill avboka tiden hos BM och bara sköta graviditeten själv tillsdess att jag förhopningsvis har fått en fin och rund mage och inte allt häng.

Oroa dig inte! Jag har gjort två stycken ultraljud och fått jättefina resultat bägge gångerna.
    Ingen har ens påpekat något.
    Det kommer gå fint :)  
  • erian

Är i vecka 24 idag och känner mig mest tjock och som en stor ballong.
    Tycker mig inte känns bebisen jättemycket, kanske någon lite puff då och då.

Borde man känna mycket nu eller?

Kan det bero på övervikten?     

• erian
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-08-20 20:56:43 följande:
    det kan det... det beror också på hur bebis, livmoder och moderkaka är placerad. Jag kände ju min förra väldigt tidigt.. i vecka 15-16 tror jag..och denna i vecka 14, men jag kan säga dig att det är väldigt delat.. för det är ju inte så mycket aktivitet i denna perioden så i förra helgen då jag var i 18+ så kände jag inte den minsta lilla buff på 3 dagar och blev bara orolig...

Jag har lågt sittande och bakåtlutande livmoder, det ska tydligen spela in om man känner tidigt.

Är det ditt första barn? Isf är det inte ovanligt att man inte börjar känna förrän vecka 24-25 och det du känner i början är mer som ett fladder..eller bubblor...man sätter inte samman det med bebis faktiskt kan jag säga, om man inte vet..

Ja det är första barnet, svårt att veta vad man ska känna typ... har inte alls känt mig gravid dom senaste dagarna, bara mest tjock. Man blir lite orolig faktiskt...

Men hoppas det kommer igång på riktigt snart :)   
  • erian

Är i v 27 och börjar bli lite nojjig.

Har inte känt av bebisen på några dagar.. Brukar inte känna så jättemycket men litegrann ibland.

Nu tycker jag att det varit väldigt lite, bör jag vara orolig????

Har ju övervikt så det kanske påverkar att jag inte känner så mycket.....

Jobbigt läge, vet att jag kanske överreagerar men man blir ju lite orolig :(           

Svar på tråden Vi som är överviktiga & gravida.