Flägg skrev 2012-07-20 20:11:08 följande:
Jag gick ner 10 kg innan jag vart gravid. Antagligen det som behövdes då ägglossningen kom igång. Jag körde med mindre kolhydrater, tog alltså inte bort dom helt men drog ner rikligt.
Gu vad bra kämpat:). Grattis till nedgången av vikten och gravideteten:).
De är nog de jag behöver göra här kämpa med att gå ner för att få igång äl för den fungerar inte riktigt.
Jag testar nu och ska se om jag har äl över huvudtaget.
Ska försöka dra ner mer på pasta,potatis och bröd.
Whoeix skrev 2012-07-20 20:30:38 följande:
Tigerkakan: precis så som jag känner! Hoppas att det för en gångs skull är helt normalt. Min kropp tycks inte eta vad det betyder annars. -.-
Ang viktnedgång, så har jag gått ner 35kg under tre år. Detta med mindre portioner, bättre mat (men fortfarande kolhydrater och fett och salt och socker och allt, vanlig mat helt enkelt.) Nästan alltid hemlagat från grunden, inga halvfabrikat, bättre mående psykiskt och MOTION.
En cykeltur i raskt tempo på 6km per dag gör guld för välmåendet och kroppen! Simma är roliga och bra det med :)
Ska se om de fungerar för mig att dra ner på kolhydraterna.
Jag har ju skopmått som jag köpte på apoteket där jag kan mäta upp maten i men tycket att de blir så mycket pasta konstigt.
Ska nog dra ner på pastan och mer kött och grönt kanske.
Cykla kan jag försöka göra få i gång cykeln bara:).
Sagolina skrev 2012-07-20 20:32:11 följande:
Jag tipsar som Flägg om att dra ner på kolhydraterna, till exempel helt hoppa över vid en måltid/dag om du vanligtvis äter vid varje måltid. En annan sak som har hjälpt mig är att se till att dricka tillräckligt med vatten, eftersom det är lätt att missta törst för hunger. Och så ger vätskan lite mättnadskänsla:P
Sen många små måltider under dagen istället för några stora. Typ frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och kvällsmål. Och att inte äta för mycket sent på kvällen. Jag försöker helt undvika att äta efter 7, då jag går och sova mellan 9 och 10 på kvällarna.
Vatten dricker jag redan mycket av är de enda jag dricker under dagen gillar inte kaffe eller te som tur är.
Och inte ofta de blir dricka heller.
De med måltiderna har jag svårt för och specielt frukost de är de jobbigaste på dagen. Att få i sig frukost.
Mellanmål är med svårt tycker jag vad ska man äta då ide?
Här så äter man sent på kvällen mellan 19-20på kvällen blir de middag efter som sambon kommer hem i från jobbet runt den tiden.
--------------------------------------------------
Tacks å jätte mycket för alla tippsen tjejer:).