• AlexandraViberg

Ni som försökt länge, vad gjorde just den månaden det tog sig?

Vi hade försökt i 16 månader, utredningen visade inga fel.
    MEN jag har bakteriell vaginos och övertalade till mig en starkare antibiotika eftersom de hittat bakterier även i livmodertappen (som förövrigt var kroniskt inflammerad).
    Månaden innan spolade vi min äggledare (verkade vara stopp men sen rann det på fint, så det var nog lite stopp) och jag fick mens sen tog vi dessa mediciner jag lyckades få till oss och den månaden gick det, misstänkte redan på äl+7 då mina pms bröst slutade göra ont.

På äl+9 hade jag börjat få lite ont igen och skulle åka och skriva på ett idrottskontrakt men tänkte att jag tar ett test först och POFF där var det ett svagt streck!

Enda månaden vi inte åt kosttillskott någon av oss, maken är liiite överviktig, jag är i form.

Inga bra tips från fertilitetsexperter tyvärr, bara sex varannan dag. Men de som tar kosttillskott försöker ju hitta vad som är fel på dom och sen ett tillskott som ska hjälpa mot just det problemet.

Jag har även gått i zonterapi i ett år och den sista behandlingen som var efter spolningen visade att jag inte hade ont på äggledarpunkten längre = inte längre stopp.

Sensmoralen är att det enda vi gjorde JUST den cykeln var att vi åt två antibiotikan mot bakterier.
    (bakterier som tog upp hela livmodertappen och därmed med 90% säkerhet dödade alla eller en majoritet av spermier)

Har en äggledare efter ett utomkvedshavandeskap efter 7 månaders försök.

efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
Svar på tråden Ni som försökt länge, vad gjorde just den månaden det tog sig?