• Boombabymamman

Ni som försökt länge, vad gjorde just den månaden det tog sig?

Första gången jag blev gravid (efter 1,5 års försök) så gjorde vi inget speciellt, väntade på att vår IVF-behandling skulle börja... tog körkort! Andra gången jag blev gravid (efter 3 års försök) gjorde vi inte heller nåt speciellt, väntade på att mensen skulle komma för att sätta igång med ett andra ivf-försök. Jag har alltså blivit gravid spontant båda gångerna, typ verkligen i elfte timmen. Jag tror inte på sånt bullshitsnack som att "men det var väl för att ni slappnade av då". Man försöker inte skaffa barn under 3 års tid utan att vid flera tillfällen ge upp, slappna av, skita i alltihop och göra nåt annat. Varför det tog sig den här gången har jag ingen aning om. Det var vår tur i fertilitetslotteriet väl. Eller, det var meningen nu. Jag är i vecka 12 nu och lite orolig för hur allt kommer gå, om barnet är friskt och så, jag fyller 40 i år. Men jag väljer att tänka att jag/vi har förmodligen svårt för att bli gravid, men NÄR jag väl blir det så blir det jävligt fina barn! Nån rättvisa får det väl ändå vara här i livet.
     Lycka till! 
    Och förresten, den månaden det tog sig så  hade vi faktiskt bara sex en enda gång...  Så sluta sexstressa.

Svar på tråden Ni som försökt länge, vad gjorde just den månaden det tog sig?