Ni som försökt länge, vad gjorde just den månaden det tog sig?
Första gången jag blev gravid (efter 1,5 års försök) så gjorde vi inget speciellt, väntade på att vår IVF-behandling skulle börja... tog körkort! Andra gången jag blev gravid (efter 3 års försök) gjorde vi inte heller nåt speciellt, väntade på att mensen skulle komma för att sätta igång med ett andra ivf-försök. Jag har alltså blivit gravid spontant båda gångerna, typ verkligen i elfte timmen. Jag tror inte på sånt bullshitsnack som att "men det var väl för att ni slappnade av då". Man försöker inte skaffa barn under 3 års tid utan att vid flera tillfällen ge upp, slappna av, skita i alltihop och göra nåt annat. Varför det tog sig den här gången har jag ingen aning om. Det var vår tur i fertilitetslotteriet väl. Eller, det var meningen nu. Jag är i vecka 12 nu och lite orolig för hur allt kommer gå, om barnet är friskt och så, jag fyller 40 i år. Men jag väljer att tänka att jag/vi har förmodligen svårt för att bli gravid, men NÄR jag väl blir det så blir det jävligt fina barn! Nån rättvisa får det väl ändå vara här i livet.
Lycka till!
Och förresten, den månaden det tog sig så hade vi faktiskt bara sex en enda gång... Så sluta sexstressa.