Hur blev det för dig med egen häst när du fick barn?
förstår inte alls varför det skulle vara problem att ha häst och barn samtidigt?
förutom ekonomin då förståss.. hästar kostar ju pengar men det gör ju ganska många intressen/hobbyer.
har inte haft en endaste tanke på att sälja min häst när jag nu är gravid.
då det bara är en 4 åring som ju kan ha lite bus för sig och inte alltid alla fötter på jorden har jag valt att inte alls rida henne längre.
jag red tills jag var i v 18 men fick sluta pga att hästen blev skadad och nu två månader senare känner jag ingen anledning att hoppa igen då jag inte jätte gärna trillar av ute i skogen och riskerar barnet. hade jag haft en jätte snäll häst som jag vet vart jag har hade jag fortfarande ridit då jag inte har några problem, och ridit tills jag inte orkade längre pga magen.
nu står hästen och ska ridas igång igen och jag har en tjej som ska rida ett par gånger i veckan just för skojs skull så att hon får se lite mer än den stora gröna hagen.. jag mockar och grejar i stallet så mycket jag orkar och när jag blivit alldeles för stor/ får problem/ precis efter förlossning så får min medryttare, eller min sambo sköta mockningen.
tänker absolut inte sluta med mitt största intresse bara för att jag får barn, varför skulle jag? barnet har även en pappa och jag ser inga problem i alls att inte han skulle kunna ha barnet i ett par timmar så jag får greja i stallet och ta en ridtur.
har även kompisar som nyligen fått barn och inte heller haft en tanke alls på att göra sig av med hästar.
om man däremot planerar att vara utomlands i två år pga jobb är ju en helt annan sak! hade det varit jag hade jag då lämnat hästen hos fodervärd, då vet jag att han väntar på mig när ja kommer hem :)