Hur blev det för dig med egen häst när du fick barn?
Gammal tråd och jag kan bara berätta hur det funkat för mig men kanske lite input iaf..
Jag fick barn i början av förra året och hade då en häst. Jag fick foglossning på slutet (inte jätteilla men så det kändes rejält när man gjorde vissa rörelser och på kvällen när man reste sig ur soffan) men red ändå tills det var 1 vecka kvar till BF. Då blev hon väldigt öm i hovarna pga att det först var lerigt och blev ojämnt och sen frös det på och hon hade inga skor så hon fick vila då. Sen gick jag över 2 veckor dessutom men började rida igen ca 3-4 veckor efter förlossningen. Jag brukar låta mina hästar få en sammanhängande vila på någon månad 1 gång om året men hade ändå tänkt lägga den omkring förlossningsdatumet så det funkade perfekt.
I början fick jag inte mocka eller lyfta vattenhinkar så då var min snälla sambo med mig i stallet och hjälpte då även till med bebis. Sen pumpade jag ur så han kunde ge honom ifall jag inte hann hem på kvällen innan det var matdags igen, han åt exakt var 3e timme. När sambon började jobba igen så tog jag med bebisen till stallet de dagar han jobbade sent. Han har varit van vid att vara med ända från början så det går jättebra. Dom dagarna rider jag inte då utan bara mockar och fixar med foder för det ingår inte i stallhyran.
Efter 6 månader ville han inte amma längre så då blev det lättare när han fick mat+ersättning. Men allting går om man vill! För mig har det aldrig varit något alternativ att sluta ha häst och idag har jag dessutom 2. Bebisen är nu 10 månader och mannen ägnar sig mest åt sina hobbys på helgerna och kvällar när bebisen somnat så det funkar bra!
Ekonomimässigt lever man inte fett men det gör man ju aldrig när man har häst. ;)