Inlägg från: talia |Visa alla inlägg
  • talia

Hur blev det för dig med egen häst när du fick barn?

Sälj inte. Vänta och se hur det går. Jag släppte min på bete när barnen föddes, var "bara mamma" i sju månader. Nu har jag en medryttare 2 dgr/v och för övrigt en förstående sambo. Och du, en äldre häst kan bli perfekt som barnhäst vad det lider. Min är 20 nu och min 7-åriga dotter har börjat rida så smått - perfekt förstahäst!!

• talia

Jobbar oxå natt.. Och de bästa stunderna jag har med min häst är när jag går av natten (och inte ska jobba nästa natt). Går upp kl 13, tar en kaffe och åker till stallet. Rider och fixar i lugn och ro innan jag hämtar på dagis och skola kl 16. Har inget dåligt samvete för barnens skull, de älskar att vara där och får en glad mamma att umgås med hela kvällen. Detta blir åtminstone en dag/v. Och de dagar jag går på lämnar jag barnen kl 8, går hem och sover till 12, sticker till stallet och rider, hämtar kids kl 15. Sen brukar jag rida en dag på helgen, den andra är vigd åt familjelivet. Rider 3-4 dgr/v, medryttare ca 2 dgr. Ett ständigt pusslande, men det går, och är värt det!

Svar på tråden Hur blev det för dig med egen häst när du fick barn?