Ingendukänner, Jag vet inte hur ofta du jobbar natt, men vet du att du har möjlighet att ha barnet på dagis dagen du går på, denna dagen brukar jag nytja till att komma ikapp i hemmet och i stallet. Mitt tips är att försöka göra så mycket du bara kan med ditt barn i stallet, så pappan får sin tid oxå.
På sommaren när min häst går här hemma på gården så brukar lillan och jag mocka, fixa mat och vatten tillsammans. Har en liten shettis till henne som hon står och grejar med medans jag borstar och fixar min stora. När jag är klar att rida så lämnar jag in henne till pappan som tar emot och gör kvällen och lägger henne medans jag rider. Sedan har vi egentid tillsammans när jag kommer in från stallet.
Vinter har jag huvudansvaret om lillan fram till 18 då jag åker till stallet, men ska hästen vila så tar jag med henne dit oxå, hon älskar att fixa maten och hjälpa till.
Så försök ta med dit barn och gör det som kan göras med barn, då får du både din tid med barnet och med hästara samtidigt som pappan får sin tid.