Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Min make har fått en cancer,kronisk lymfatisk leukemi!!!!

Jag har Kronisk myelogen leukemi (KML) men vet inte riktigt vad skillnaden är mellan våra diagnoser.

Hittade detta... Kronisk lymfatisk leukemi är mycket godartad och de flesta patienter kan leva ett normalt liv, oavsett om man behandlas eller ej... Men jag antar att även du har googlat en hel del.

Jag har haft mitt i sex år. Jag tar en tablett varje dag för att hålla det i schack. Värdena bli bra på bara en månad. Man kan råka ut för lite biverkningar. Även lite trött. Jag tror inte att du behöver vara så orolig...

kram Solig 

• Glädje58

Jag blir mer tung i sinnet ju mer jag pratar om det. Har jag skrivit eller pratat om det känner jag mig rätt så nedstämd efteråt. Jag försöker att inte tänka på det. Har dessutom bett om att få hämta ut medicin var tredje månad istället för varje månad. Varför bli påmind om det så ofta?

• Glädje58
    Anonym (MammaM) skrev 2012-07-19 12:01:09 följande:
    Vi har fått besked om att han har den snällaste varianten,vi är mkt glada över det!!!! Nya prover ska tas om 6 veckor.Han behöver inte behandlas just nuGlad Men det är svårt att försöka lära sig leva med den här ovissheten,om det ens går!?!
    Ingen medicinering heller?

Det är mycket som är ovisst här i livet. Så det kommer säkert att gå bra med det här också. Passa på att leva livet nu 
  • Glädje58
    Anonym (MammaM) skrev 2012-07-19 16:48:20 följande:

... min make har blivit som en helt ny person,en bättreGlad 

Synd att man ska behöva ha ena foten i kistan för att börja leva upp  Foten i munnen

Gött att höra han känner sig bra  Glad
Svar på tråden Min make har fått en cancer,kronisk lymfatisk leukemi!!!!