Bör landstingen betala reducering av ärr efter självskador?
Nej samhället ska inte betala det Irans i själv med motivation är huvet dumt får kroppen lida. Du har sätt till att du ser ut som du gör, du får fixa det själv som allt annat i ditt liv.
Nej samhället ska inte betala det Irans i själv med motivation är huvet dumt får kroppen lida. Du har sätt till att du ser ut som du gör, du får fixa det själv som allt annat i ditt liv.
Odetta: ja ja tycket det i alla fall. Har själv sånna ärr och skulle inte be kommunen betala bortagning av dom då din pengarna har bättre nytta någon annan stans så som canserforskinging skolor dagis sjukvård m.m
Ja kanske men då behöver ja uppenbarligen annan hjälp som lär mig att leva med dom i så fall för bara för att man tar bort ärr så tas inte bakgrunden bort. Och vill ja ta bort dom i alla fall så får ja se till att spara eller ta lån!
Odetta: så får man skaffa fram pengarna själv.
Anonym(jag!) missbildningar är medfött inte ärr efter att du valde att skära dig....
Pumpkingqueen: sant men man måste ta eget ansvar.
Pumkingqueen: ja mördare är ansvariga för sina handlingar psyksjuk är en ursäkt där. Bara för att man är sjuk så har man inget ansvar för det man gör?
Anonym: ändrar inte min åsikt för det. Sen vad samhället anser är en annan sak. Ja anser att man är ansvarig för sitt handlande.
Pumpkingqueen: förlåt svara på rätt fast till fel användare
Anonym: barn ja bebisar nej.
Anonym: nej bebisar har inte lärt sig än barn har.
Anonym: så du menar på fullaste allvar att du ser ansvar baserat på kunskap? Okej, i så fall så är man ansvarig för sina handlingar. Då dom flesta vet redan vid 4 års ålder vad rätt och fel är. Om man sen vid 15 mår så jävla dåligt så borde man väl ändå fatta någonstans vad det innebär att skära sig eller hur? Om inte annat så ser man väl att det blir ärr? Ändå väljer man att fortsätta? Och om man inte är helt blåst så borde man väl veta att man ska be om hjälp sen att man inte vågar eller vet var man ska vända sig till är en annan sak. Då kan man inte sitta senare och gnälla att ja har såååå fula ärr att ja inte kan söka jobb? En del att växa upp handlar om att ta ansvar för sig själv och sina handlingar. Inte lägga det på staten att fixa till problemet åt dom då har man inte växt upp alls. Kalla mig vad du vill men JAG är ensam ansvarig för set ja gör och att säga att man va sjuk då är ingen anledning. Varför ska någon annan fixa det? Ta ett lån och ta ansvar.
Anonym: jodå ja har vackra ärr lite överallt. Har även ett inbränt kors på armen som ja gjorde dum som ha va. Och är inte ung heller. Man sitter inte helt plötsligt med en massa ärr utan tanke gången finns där och man resonerar att det känns bättre efteråt. Och det för det. Och därför fortsätter man. Sen ändras tankesättet när man blir äldre och då känns det inte lika bra längre. Därför ska man inte få det bekostar av staten att ta bort dom ärren.
Anonym Vivi: läs bakåt i tråden. Kort sagt är huvet dumt får kroppen lida, val man gör bär man är ung får man stå för när man är äldre. Inte begära att staten ska fixa som. Fixa det själv om det är så jobbigt.