• Daz

Dukandieten

Hej!
    Jag har ätit enligt Dukandieten sedan i söndags och har tappat 3 kilo. Det har gått hur bra som helst! Inget sockersug, ingen hunger.

Är det någon mer som precis börjat med denna diet och kan ge tips på nästa fas? Jag är i attackfasen men ska nu gå över till cruisefasen. Vad äter ni? Hur mycket har ni gått ner? Fuskar ni nån gång eller är "allt förstört" om man skulle göra det? t ex om man skulle äta jordgubbar med lättmjölk? bär är väl inte tillåtet förrän senare i dieten...

• Svar på tråden Dukandieten
  • laloli

Oj, 3 kg redan! Vad bra! Jag ska börja imorgon men vill bara gå ner 6 kg totalt. Hur har du mått, bra hela tiden? Huvudvärk?

• Daz

Jag har mått bra hela tiden! Ingen huvudvärk, inget sötsug. Lite trög i magen men annars ingenting! Jag kommer att köra på. Nu fre lör har jag dock fuskat med lite bröd och godis men ska in i cruisefasen imorgon.

Nu ska gravkilona bort för alltid!

• laloli

Samma här, bort f alltid! Jag är också i cruisefasen nu, kör 5-2, tror det blir lagom f mig. Hur går det f dig?

• Daz

Drar igång med en ny attackfas imorgon. Det har blivit ett litet avbrott i smestertiderna. Inte så bra men ska dra igång igen nu imorgon

• laloli

Åh lycka till! Jag är inne i Cruisefasen o har fuskat lite, men i det stora hela går det bra. Har inte haft två proteindagar denna v bara som det var tänkt. Men men, har tappat ca 2,5 v!

• Daz

Har du några bra frukost/lunch/middagstips att ge? Jag tycker att det kan bli enformigt...annars gillar jag ägg, men...

Har visst tappat lite av min motivation, men kommer dra igång på torsdag. Jag tappade 3 kilo på 5 dagars attackfas. Har gått upp 1 nu. Men vill gå ner 5-6 kilo till. Att komma under 75 kg är mitt första delmål

• laloli

Frukost tycker jag också blir extremt enformigt, äter fil/yoghurt m havrekli, ägg/omelett o kaffe... Trist.
    Lunch kan man ju hitta på desto mer, lax/kött/kyckling/skaldjur m sallad alt keso.
    Har dock glömt bort havrekliet nu under semestern, måste köpa det här jag är.

• Daz

Hej! Hur går det för dig?
    Jag har stannat på -3 kilo. Jag har ändrat om lite och följer scarsdaledieten som är ett 2veckorsprogram. Fortfarande inga kolhydrater (jo liiiite) och en hel del protein men utan fett. Däremot mer frukt. Det känns lättare att följa! Vill ner 5 kilo till...

Svar på tråden Dukandieten