• Anonym (Nanny)

Jag är Nanny till vuxenbebisar - fråga mig vad ni vill

Sedan ett par år tillbaka jobbar jag lite extra med att vara Nanny till vuxenbebisar som behöver omsorg och eller fostran. Skrev om det i en annan tråd men det blev tokigt kände jag. Startar den här i stället.

Jag tar emot bebisarna i mitt hem, sköter dem som små barn, byter deras blöjor (inte bajs), matar dem, gullar med dem, ger smisk till de som behöver fostras. Inget sex förekommer även om en del av dem såklart blir upphetsade av babybehandlingen.Men det får de själva ta hand om i så fall.

Ser mig egentligen mer som terapeut än något annat, för många av mina bebisar har ett enormt behov av att få den här sidan av sig själva sedd och accepterad. De kanske aldrig pratat med någon enda människa i hela världen om hur de känner.

Mina bebisar är undantagslöst jättetrevliga människor. De kommer från alla yrken och samhällsklasser. Det de har gemensamt är kanske mest att många av dem behöver släppa kontrollen över sig själva. Annars har de många olika behov och önskningar.

Vill du veta något är det bara att du frågar.

Kram

Nanny Lisa     

• Svar på tråden Jag är Nanny till vuxenbebisar - fråga mig vad ni vill
  • Anonym
    Anonym (Betalning?) skrev 2012-07-23 20:22:36 följande:
    Jag undrar lite hur mkt man tar betalat som en sådan här "nanny" ?

Det har hon redan svarat på. Ett par tusen för en övernattning, mindre för kortare besök. Jag tycker det låter billigt med tanke på vad en terapitimme kostar privat.
  • Anonym (Betalning?)
    Anonym skrev 2012-07-23 20:32:14 följande:
    Det har hon redan svarat på. Ett par tusen för en övernattning, mindre för kortare besök. Jag tycker det låter billigt med tanke på vad en terapitimme kostar privat.
    Ahaa, har inte läst igenom hela tråden, tack för svar å jag instämmer, väldigt billigt låter det...
  • Anonym

Starta en "vanlig" firma och kalla det regressionterapi eller något så kan du göra jobbet vitt och slipper ha dåligt samvete för svartjobb.

• Anonym (Nanny)
    Anonym (Betalning?) skrev 2012-07-23 21:38:46 följande:
    Ahaa, har inte läst igenom hela tråden, tack för svar å jag instämmer, väldigt billigt låter det...
    Ja det är nog inte dyrt om man jämför med andra sådana här tjänster i alla fall. Men jag gör det som sagt inte för att tjäna min huvudsakliga sysselsättning. Och det går runt och blir en slant över.
  • Anonym (Nanny)
    Anonym skrev 2012-07-24 09:26:18 följande:
    Starta en "vanlig" firma och kalla det regressionterapi eller något så kan du göra jobbet vitt och slipper ha dåligt samvete för svartjobb.

Jag har inte dåligt samvete. Och jag tror inte att någon skulle komma om det blev "mer officiellt". Dessvärre.
  • Anonym (Vill åsså)

Nanny, har du nån gång känt att du skulle vilja byta roll?
    Dvs. vara liten och bli omhändertagen?

Har du provat att ha blöja?

• Anonym

Varför måste dom ha blöja och alla attiraljer? Kan man inte vara liten i alla fall? Min kille gillar att "amma" mina bröst, men inte behöver han blöja för det.

• Anonym (Nanny)
    Anonym (Vill åsså) skrev 2012-07-25 17:15:40 följande:
    Nanny, har du nån gång känt att du skulle vilja byta roll?
    Dvs. vara liten och bli omhändertagen?

Har du provat att ha blöja?

Hej!

Jo jag har pröva att ha blöja, jag måste ju veta hur det känns för att kunna göra det mot andra. Det var ingenting alls för mig. Jag kände mig bara obekväm och dum. Jag är absolut mer inne på den omvårdande delen än på att själv bli vårdad.  
  • Anonym (Nanny)
    Anonym skrev 2012-07-25 18:40:00 följande:
    Varför måste dom ha blöja och alla attiraljer? Kan man inte vara liten i alla fall? Min kille gillar att "amma" mina bröst, men inte behöver han blöja för det.

Alla människor behöver såklart inte det. De flesta klarar sig alldeles utmärkt med det du beskriver, lite regression i jagets tjänst som Johan Cullberg så vackert beskrev det. Men för en del räcker det inte, funkar det inte. Då behövs hjälpobjekt tror jag, saker som är associerade med just litenrollen. Blöjor, kläder, leksaker ibland, nappar...
  • Anonym (Nanny)
    Anonym skrev 2012-07-23 14:38:02 följande:
    Jag hade en farbror på ett demensboende som alltid ville diska och göra hushållsarbete i bara blöjan och ett förkläde av nylon som han älskade att ha. Han kanske var en sån kom jag på nu.

Ja kanske. Han kanske alltid haft de behoven. Eller också har de kommit med demensen, det kan man inte veta, Hoppas du respekterade honom i alla fall, inte förlöjligade honom eller förnedrade honom. Det är så lätt att skratta, men vi vet inget om vår egen framtid.
Svar på tråden Jag är Nanny till vuxenbebisar - fråga mig vad ni vill