Inlägg från: Karin 748 |Visa alla inlägg
  • Karin 748

Mitt barn sa en så kul sak!

Badade i badkaret med min snart treårige son för ett tag sen. Är gravid så brösten har växt en del.. han tittade länge på dom sen sa han "Mamma vad långa bröst du har fått, kan du simma med dom??" Jamen, tack för den!!! Hans då sexårige kusin sa när sonen låg i magen att "Karin, för att vara gravid måste man va tjock, och i ditt fall tacksam" Kärlek på den!!

• Karin 748

Min 3årige son har varit fått schalakansfeber och har sovit mellan oss i sängen.
    Idag gick jag ner före honom på morgonen och han vaknade och var rätt rädd och ledsen när jag kom upp.
    Jag: Lilla älsklingen då..
    Sonen: mamma, du får inte lämna din lilla älskling i sängen alldeles ensam.

Mammas lilla hjärta.. 

• Karin 748

Är gravid och har fått problem med ryggen. Idag kom den treårige sonen upp till mig i sängen och sa "mamma, när jag blir stor och sjuk ska jag också ha ont i ryggen som en tjej"..

• Karin 748
    bonäslina skrev 2012-12-18 09:07:00 följande:
    Går in på toa o ska hämta en sak, då sitter dottern där(4 år), o blir helt galen av ilska "kan man inte ens få gå på toa ifred i detta huset,kan du inte förstå att jag e en stor tjej nu" förlåt sa jag, du ska få va ifred (försökte hålla mig för skratt) o när hon va klar o ropat på mig säger hon "förlåt att ja blev så arg mamma, men du måste försöka lyssna på mig ibland" 
    Nä så sött
  • Karin 748
    Mary Wollstonecraft skrev 2013-01-03 23:29:39 följande:
    Detta hände sommaren 2011. Min son, 3 år, får syn på att en liten glasruta i vår port är trasig, och har splittrats utan att falla ut. Han frågar:
    - vem har gjort det mamma? Jag säger att det nog bara är någon som råkat köra på den för hårt med barnvagn eller så. Sonen är tyst en stund, sedan säger han:
    - eller också har Eric Saade varit här.
    hahaha Eric, den huliganen!!
  • Karin 748

Låg i sängen idag och vilade på eftermiddagen, då kom min treåring upp "men lilla gumman, ligger du här och är sjuk" fick en klapp på kinden och en genomgång av hans grävskopa :)

• Karin 748

Dagens, bad honom sluta skrika, han kan ju prata. "Jag skriker inte, jag gnäller faktiskt. Det är inte samma sak!". 
    ja, han hade ju rätt..

• Karin 748

Dagens, Sonen (3år) ramlade ner från soffan, välte ner tre glas ljusstakar som gick i kras. Allt gick bra med sonen förrutom att han blivit rädd. När han lugnat sig sa han " stackars våra ljusstakar, nu får vi ha något annat där... kanske en vas?" 

• Karin 748
    anitaq skrev 2013-01-07 00:42:32 följande:
    En jobbkompis frågade sin son vad han ville vara i luciatåget.
    -Vill du vara stjärngosse, tomte eller pepparkaka?
    -Näe pappa, jag ska vara julmussla!
    hahahahaa underbart!
  • Karin 748
    Alexe skrev 2013-01-09 13:15:57 följande:
    Elias 2,5 bygger snölykta med pappa, men får inte riktigt till snöbollarna.
    Pappa: Du måste krama snön.
    Varpå Elias tar tar rejält med snö med båda händerna och trycker den mot kinden...
    så sött..
  • Karin 748

Dagens från treåringen. Överhörde honom när han satt och lekte "skit i det, nu tar jag rast"

• Karin 748
    JasonDamian skrev 2013-01-15 15:51:22 följande:
    Karin 748

Hahahahahaha
    Ja, var svårt att inte lägga sig dubbelvikt utanför dörren till hans rum
  • Karin 748

Nyss, mannen låg på 3åringens suttar i soffan. 
    3årigen: jag får mina snuttar, du ligger ju på dom!
    Hans far överräcker snuttarna som kontrolldoftas.
    3årigen: Men.. dom luktar ju fisigt nu ju!  

• Karin 748

Vi borstade tänderna jag och treåringen 

-Mamma, små pojkar får plats i små bilar.. Inte mammor, de har för tjocka rumpor

Jag: men små flickor får väl också plats i de små bilarna

sonen: nä, där sitter ju de små pojkarna!?!

----------------------------

"Ja, jag vet att lillebror heter August, men jag tänker kalla honom bajskorv i alla fall" treåringen - Sagt om 3 dagar gamla lillebror  

"mamma, jag har samlat krafter till mina maskiner i magen så nu kan jag bajsa jättefort".. 

• Karin 748
    Sometimes Always skrev 2013-03-22 22:16:33 följande:
    Min kompis dotter körde en liknande variant när hon var 5-6. Vi gick in på systemet när O högt & ljudligt utbrister "Nääää, måste vi gå hit varje dag?!"
    Att jag inte dog på fläcken :) 
    Min sons pappa jobbar på systemet, och vi är där ibland för att hälsa på (sonen är helt såld på trucken de har på lagret). Men har varit otaliga pinsamma incidenter i såna där fordon man kan lägga en 5a så får de skumpa runt en stund. För varje gång berättar sonen högt att han åker till SYSTEMET!! Låter ju bra.. 
  • Karin 748

Min 3åring skulle ta blodprov i förrgår och när allt var gjort vände han sig till doktorn" det var en himla tjusig dator du har där".. 
    I bilen på vägen hem kom funderingen: mamma, vad händer om man tappar snoppen?
    Jag: jaa du, snoppar kan inte riktigt ramla av.. Vill du inte ha någon snopp?
    Sonen: jo, jag gillar att ha kalsonger på mig.  

Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!