• Anonym (Uppgiven)

Kan pappan tvingas till ett drogtest vid misstanke?

Hej,

Vet inte var jag ska börja någonstans och vart jag kan vända mig och ställer nu ett litet hopp till er för lite svar!

Men ska försöka göra en väldigt lång historia lite kortfattad!

Jag har äntligen lyckats ta mig bort från mina barns pappa! Han har varit fruktansvärt elak och jag kan inte leva ett liv "inlåst"

Men nu när jag har flyttat så misstänker jag att han har börjat använda droger, han har ett förflutet som amfetaminmissbrukare och har erkänt ett bakslag för ett år sedan samt att han tagit när bråken och problemen började för ca 2 månader sen. Påstår att han inte tar något nu

Men han beter sig så fruktansvärt konstigt hela tiden, humöret svänger fortare än kvickt. Umgås med folk som jag vet är kända för droger och som han inte umgåtts med förut. Antyder att han svänger sig med väldigt mycket kontanter för att han får inte ut mer på bankomaten säger han när jag vill ha mina pengar.

För saken hör att han har blåst mig på alla våra sparpengar, jag har lånat pengar till ett nytt hem, och tagit båda bilarna för att jag var så dum och lät honom stå på dem.

Men iaf så vet jag inte vart jag kan vända mig nu! Kan jag gå till soc och få hjälp? kan de tvinga honom att lämna prover för att få rätt till umgänge med barnen?

eller vilken väg ska man gå! jag är ett vrak och helt rådlös...

• Svar på tråden Kan pappan tvingas till ett drogtest vid misstanke?
  • Anonym

Ring barn och familjestöd på soc och berätta detta så hjälper dom dig!

• Anonym (Uppgiven)

Men jag vill inte dra igång nåt om jag inte vet vad som kommer hända och jag har absolut ingen aning om vad som kan tänkas ske!

Alternativet är att ringa polisen när jag vet att han är ute och kör, vet ju vilka tider han åker till och från jobbet! kommer de göra nåt?

• Anonym
    Anonym (Uppgiven) skrev 2012-06-26 09:57:17 följande:
    Men jag vill inte dra igång nåt om jag inte vet vad som kommer hända och jag har absolut ingen aning om vad som kan tänkas ske!

Alternativet är att ringa polisen när jag vet att han är ute och kör, vet ju vilka tider han åker till och från jobbet! kommer de göra nåt?
    Det som kommer att hända är att de utreder om han är lämplig att ha barnen ensam, och med det kommer det att vara drogtester såklart... klart du ska ringa, et handlar om dina barn!!

Du ska givetvis även ringa polisen, du kan ju bara tänka dig vilket dåligt samvete du kommer ha om nåt händer....

TA DITT ANSVAR!
  • Anonym (Uppgiven)

Men kan de bara tvinga honom för tester för att JAG säger att jag misstänker det (snarare VET)?
    jag menar, vem som helst kan ju egentligen slänga ur sig sådana anklagelser och de kan väl inte kräva det av vemsomhelst?

• Anonym (Uppgiven)

Om jag ringer polisen, kommer de ta in honom för test på en gång?
    Åker de ens ut när man ringer och påstår en sådan sak?

Han har stulit en hemmanyckel till min nya lägenhet innan jag hade flyttat (tog den fast jag hade de under huvudkudden när jag sov, hur han nu lyckades?) så jag låser överlåset jämt som det bara finns en nyckel till, kan polisen göra nåt åt det? självklart förstår jag att jag kan göra en polisanmälan, men vad händer sen, kan de hämta nyckeln? jag vill inte behöva stå för ett cylinderbyte, har tillräckliga kostnader som det är nu!

• Anonym
    Anonym (Uppgiven) skrev 2012-06-26 11:02:10 följande:
    Om jag ringer polisen, kommer de ta in honom för test på en gång?
    Åker de ens ut när man ringer och påstår en sådan sak?

Han har stulit en hemmanyckel till min nya lägenhet innan jag hade flyttat (tog den fast jag hade de under huvudkudden när jag sov, hur han nu lyckades?) så jag låser överlåset jämt som det bara finns en nyckel till, kan polisen göra nåt åt det? självklart förstår jag att jag kan göra en polisanmälan, men vad händer sen, kan de hämta nyckeln? jag vill inte behöva stå för ett cylinderbyte, har tillräckliga kostnader som det är nu!
    Prata direkt med polis och soc så får du korrekt svar....
  • Lilith Dark

Socialtjänsten kan aldrig tvinga någon till drogtest, utan det är helt frivilligt. Däremot så har du rätt att vid stark misstanke inte lämna över barnen till honom, och säga att han får ha barnen när han kan bevisa att han är ren. 

LILITH - Borderline och mamma lilith.se
  • Anonym

Endast polis kan tvinga drogtest.

• Anonym (Emanuel)

Ja polisen åker ut om de har lediga bilar dessutom så kan de ju jobba mot att kontrollera honomofta om de får informationen om bil han åker i och vilka tider samt var han jobbar. De tar då blod och urinprov så fort de stannat honom.

Ring polisen. 

Bra att du tagit dig ur hans grep överkontrollerande människor är farliga.

Nu är det viktigt att dina barn inte ska behöva vara med en sådan människa. 

• Anonym
    Anonym (Emanuel) skrev 2012-06-29 06:31:04 följande:
    Ja polisen åker ut om de har lediga bilar dessutom så kan de ju jobba mot att kontrollera honomofta om de får informationen om bil han åker i och vilka tider samt var han jobbar. De tar då blod och urinprov så fort de stannat honom.

Ring polisen. 

Bra att du tagit dig ur hans grep överkontrollerande människor är farliga.

Nu är det viktigt att dina barn inte ska behöva vara med en sådan människa. 
    Inte ens polisen kan tvinga fram urinprov, om bara fler visste om sina rättigheter.

Svar på tråden Kan pappan tvingas till ett drogtest vid misstanke?