• JJ1

sökes: positiva historier som ger oss som kämpar hopp!

Visst är det svår att bli med barn. Man stressas ju bara av tanken att inte bli gravid. Då blir det ännu svårare att bli gravid.

Frågan är varför man blir gravid när man ha varit i Thailand?

För att ta reda på svaret frågade jag dr Minqi Yang, som ha hjälpt över 20 familjer att bli med barn under tre års tid. Hennes förklaring till Thailands fenomen var:

Man blir inte gravid eftersom kroppen tycker inte att det är rätt förutsättning för barn. Det kan vara allt från att man är mentalt stressad eller fysisk sliten. Då tömmer man på krafter i kroppen (Yang qi). Många har även dålig blodcirkulation, eftersom vi sitter mycket på jobbet o inte rör på oss. Även i IVF så ger man ju medicinering för att förbättra blodcirkulationen. På semester i Thailand minskas stressen, man får sol energi som hjälper ens Yang att stiga samt äter en massa starka mat med ingefära som sätter igång blodcirkulationen i kroppen. Då bygger man förutsättning för att kunna bli gravid. Folk som inte har för allvarliga Yang brist i kroppen kan då bli gravida. Andra som ha för mycket brister får räcker då inte med en Thailandsresa utan man behöver stärka sin kropp under en längre tid.

Jag tycker att hennes svar på så enkle och verkade logiskt så att jag vill gärna dela med det med er. :) Det finns alltså hjälp och hopp!

hjälp för barnlöshet
Svar på tråden sökes: positiva historier som ger oss som kämpar hopp!