• Ann Lee

Ska ha kalas för min snart 5-åring..

Vi hade kalas för dagiskompisar när min son fyllde 4 år och körde först presentöppning gemensamt på golvet i en ring.
    Sedan var det dags för skattjakt (Ritade bilder på t.ex. skorna, så skulle barnen gå till hallen med skorna, där hittade de en bild på toarulle och sprang till toaletten osv). Till slut hittade de en skattkista med guldpengar.
    För guldpengarna fick de köpa korv med bröd i en korvkiosk (en låg hylla vid en dörröppning och upptill i dörrkarmen hängde vi bara ner ett brunt papper som vi hade skrivit korvkiosk på och ritat en korv med bröd typ så att det blev som en lucka). Min man var korvgubbe med kockmössa och stod och sålde. Barnen var helt lyriska och proppade i sig korvarna för att springa och köpa mera.

Sen var det fri lek, sätta svans på grisen och därefter tårta. Sen lekte de lite med vattenpistoler innan det vara dags för fiskedamm och därefter var kalaset. slut. Två timmar. Bor i en 3:a med uteplats.

Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
Svar på tråden Ska ha kalas för min snart 5-åring..