Inlägg från: Majlisen |Visa alla inlägg
  • Majlisen

Klädstorlek 40?

Till vilken vikt/längd hade era barn strl 40, hur länge kan man använda det? Presentköp nämligen och funderar på om man kan köpa 40?

På mitt fullgågna barn var nämligen 50 stort, men har ingen koll på de mindre storlekarna, jättetacksam för svar!

• Svar på tråden Klädstorlek 40?
  • Majlisen

Ja, tänkte om längden spelar jätteroll, bebisen väger 1800! Hur lång var din son? Märket röda hund om någon har erfarenhet av det

• Majlisen
    Meal skrev 2012-06-22 12:15:31 följande:
    Min son vägde 1822 g när han föddes och var 43 cm lång. Han använde då storlek 40. Men de flesta kläder vi hade var dubbelstorlekar, alltså 40/44. Han växte i storlek 50 när han var runt 2 månader så vi hade 44 ganska länge. Jag har ingen erfarenhet av det märket. Men det som jag la märke till var att många kläder i storlek 44 var ganska breda och passade inte alls till prematura, verkade vara gjorda för små nyfödda fullgågna barn. Jag har ingen erfarenhet av röda hund, men vilka söta kläder de hade. Jag hade så stora problem att hitta fina kläder i små storlekar så jag har börjat sy omlottbodys och mössor på beställning för att sälja nu. Även små barn förtjänar färgglada kläder, och det var verkligen dem från röda hund. 

Ja, har sökt runt massor, förstår inte varför dem inte gör mer fina och glada kläder! Kul att du syr och säljer! Beställde i vart fall en body och byxor nu från röda hund så hoppas vi på att det passar, det låter som det nu när ni berättar <3 Tack!
  • Majlisen
    Meal skrev 2012-06-22 12:21:47 följande:
    Jättefin present, det betyder så mycket att få klä upp barnet i egna kläder, och inte bara sjukhusets vita. Och med färgglada kläder då också, ännu bättre. Vi fick bara tag i ljusblå och vitt typ, och dyrt var det också, inga rimligare alternativ till prematur

Vad glad jag blir att höra att det är en bra present Bebisen har varit väldigt efterlängtad (alla är ju det, men ibland är det ju lite extra) så ville hitta något jättefint. Sprang runt som en tok i affärer igår, men det enda man hittar är "tråkiga" ljusrosa eller ljusblå bodys, eller po ps randiga i 44... Men blev kär i dessa, hade gärna haft det på min egen bebis, så inget sämre duger ju. Det ska vara fint, inte bara okey. Nä, borde öppnas en butik med bara glada och fina prematurkläder... (till rimliga priser)!

Har ni haft trikåsjal förresten, ska jag skicka med en sådan? Bebis är mycket uppe på bröstet har jag förstått det som utan att veta mycket mer!
  • Majlisen

Tack för tips och råd här jättegulligt! Kläderna kom fram efter beställning och är helt underbara

Svar på tråden Klädstorlek 40?