Inlägg från: Anonym (Ektor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ektor)

Ska du dricka alkohol på Midsommar?

solis ortus skrev 2012-06-21 19:32:42 följande:

Nej varför skall jag det.Konstlad glädje är ingen glädje

Håller med. Vill inte heller vara lullig, seg, konstlad glädje.

Skippar det i år

F
  • Anonym (Ektor)
    Snöviolen skrev 2012-06-21 21:34:05 följande:

Undrar vad allt folk är som dricker eftersom midsommarhelgen är den helgen det säljs mest alkohol?

Förmodligen drar många ner på drickandet när de är (småbarns-) föräldrar, vilket är trevligt att se.
  • Anonym (Ektor)
    Anonym skrev 2012-06-21 21:41:47 följande:

De är på FL, de törs bara inte säga det för då kan fasaden rämna

Larvigt. Sluta med dina oåhopp. Det är ok att inte dricka alkohol också.
  • Anonym (Ektor)
    Anonym (....) skrev 2021-06-23 09:12:11 följande:

Känner sån ångest inför midsommar. Vill inte trilla tillbaka till mitt alkoholberoende men vet att jag kommer att bli bjuden och vill inte avslöja att jag är alkis och inte ska ta en droppe. 

Du behöver inte avslöja nåt. Du bestämmer.

Men vill bara säga det att jag känner flera som kallar sig alkoholister, trots att de varit nyktra i många år.

Jag har också nära anhöriga som lever och kämpar med ett alkoholberoende, och vi pratar öppet om det, oss emellan.

Det är lite skönt att slippa bära en hemlighet.

Fast all respekt för att man bestämmer själv när eller om eet är dags att var aöppen med det. Ville bara dela
  • Anonym (Ektor)
    Anonym (....) skrev 2021-06-24 08:04:03 följande:

Ja jag är lite feg som inte berättar hur det ligger till men det skulle även förstöra stämningen på festen. Vill inte få en massa prat om mitt beroende och att de skulle tycka synd om mig.

Det här blir första midsommar sedan jag började hålla mig nykter.  

Något som jag tänker är att livet blir inte detsamma när man är nykter. Man måste göra nåt. Sitt liv kanske man måste fylla med altiviteter som idrott, eller annat meningsfullt. På en fest kanske man måste organisera lite lekar eller att något händer. Eller så kanske man inte kan gå på fest för det är för tråkigt.

Så tänker jag.

Jag tycker att de som dricker är tråkiga.
Svar på tråden Ska du dricka alkohol på Midsommar?