• Charlisen

Öppen förskola i Helsingborg?

stjierna skrev 2012-06-20 20:19:19 följande:
    Ramlösas! Villa Begonia. Jag var där jätteofta med sonen. Då hade dom öppet 5 dagar/vecka. Nu är det tyvärr bara 2 dagar/vecka varav en dag för barn 0-1 år. Supermysig, icke-kyrklig och känns som riktig förskolemiljö, och hon som har det är hur go som helst!

Dom kommer inte finnas kvar pga att tjänsten behövde i annan verksamhet.

Jag har varit på råå, ramlös, laröd, ringstorp (st anna) och capio på söder.
    St anna har helt klart bäst lokaler. Där är super fint. Laröd (andreasgården) har den bästa sångstuden. Hon som har den är jätte duktig. I höst öppnar en ny i mariastaden som tillhör samma församling som st anna och st maria i stan.  Nu är ju mkt var verksamheten nerlaggd under sommaren men jag tror st Maria har öppet två veckor till och allerum har ett sommar tält där de har kyriks med sångstund tis och tosr 10-12

• Charlisen

Allerum har sommar tältet v 25, 26, 27.

• Charlisen
    aprilmamma44 skrev 2012-06-20 20:44:19 följande:
    Vi kan väl ses ett gäng på Sankt Anna nästa v kanske?!

Är inte helt hunda men tror inte dom har öppet.
  • Charlisen
    EmmaKristina skrev 2012-06-20 20:46:58 följande:
    Tack för alla tips Charlisen!! :) Uppskattas mycket!

Ja, det skulle vi ju kunna göra faktiskt! Väldigt bra förslag aprilmamma :) Någon som vet vilka tider som gäller på just Sankt Anna? Jag ska prova googla..

Tror det är st Maria som har öppet nästa vecka. Tyvärr har jag slängt lappen med tider men jag tror det var 9-12 varje dag utom onsdag, då var det på em 13.30 till 16.
  • Charlisen
    Eillen09 skrev 2012-06-20 20:49:51 följande:
    Charlisen : vad är det för något i Allerum ?? Vilken ålder ?

Babyrytmik i ngt som de kallar sommartält utanför prästgården i allerum mellan 10-12 tisdagar och torsdagar. Då är det hon som har sångstunder/rytmiken i Laröd i vanliga fall. Hon är jätte duktig. Vet inte hur där ser ut. Har inte varit där. Det började i tisdag men flerar från min föräldragrupp ska dit i morgon. Inte jag dock för jag ska jobbaRynkar på näsan
  • Charlisen
    aprilmamma44 skrev 2012-06-20 20:56:37 följande:
    EmmaKristina: inboxa mig så kan vi planerar mer om babycafe. Vill inte lämna ut uppgifter här!! Ja ni andra som e sugna oxå såklart:)

Nu vill jag inte vara påstridig men det är inget babycafe på st anna nästa vecka. Tråkigt om ni går dit och möts av massa komfermandrar för det är det ska ha i två veckor. Verksamheten är flyttad till st Maria i stan. Sommar schemat är här i länken http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?id=790297 läsngst ner kan du ladda ner det. Från och med vecka 26 Barnlokalerna Maria församlingshus Södra storganan 20, 3 våningen trorja att det är.
Svar på tråden Öppen förskola i Helsingborg?