Missfall nr 2
Vet inte om detta blir rätt forum, men gör ett försök att få lite feedback iaf..
Har varit ofrivilligt barnlös under 11 år med min dåvarande make, träffade en ny man för ca 1 år sedan och i mars fick vi ett positivt grav test, lyckan går inte med ord att beskriva, 2 veckor senare fick vi dock missfall, kraftig blödning och svåra smärtor, nu i juni ( 8.e) fick vi åter igen ett positivt test, denna gången fick lyckan vara endast i 2 dagar, i söndags ( 10.e) vart det dags för ett nytt besök på gynakuten och åter igen ett missfall slutade blöda i lördags (16.e) och igår visade ägglossningsmonitorn på ny ägglossning endast 7 dagar efter missfallet , vi bestämde oss att göra ett försök igen då vi verkligen vill skaffa barn, imorses fick jag en ny färsk blödning
och undrar om det finns någon som vet om detta är vanligt, eller om vi försökte alldeles för tidigt igen? varför kom det en ny blödning? Kan det nya ägget bli befruktat trots att man börjar blöda igen eller sköljs det bara ut? Har man verkligen ägglossning så snabbt efteråt eller finns det andra hormoner som kan ge utslag på monitorn? Förstått att det är vanligt med 2-3 missfall och att ingen utredning görs innan det, men man har ju trots allt så många frågor, finns det något jag kan göra för att "förhindra" att det blir missfall? vad ska vi tänka på?
Hoppas det finns någon här som kan dela med sig av liknande händelser och ge mig lite hopp i detta mörker