Min mamma tycker inte om mig längre ..
Känner igen mig såååååååååå mycket i det du skriver. Har också haft en mamma som har varit väldigt kontrollerande. Innerst inne vill hon mig och mina syskon väl,hon gör massa saker för oss men det är just kontrollen som förstört våran relation. Hon har inte haft sån stor kontroll när jag var yngre men efter studenten började hon allt mer bry sig om vad jag skulle studera till och tjatat hela tiden, hon har blivit rasande när jag hoppade av en utbildning och skrek till mig rakt i ansiktet att jag skulle dra. För henne var det också viktigt hur det syntes utåt med bra utbildning osv, att man lyckas. Synd för henne så har ingen av oss syskon studerat vidare men synd för mig så pressar hon mig allt mer till att göra det, för om jag väljer att bara jobba med något utan utbildning är jag mindre värd.
Jag har lärt mig att jag måste säga ifrån, jag styr över mitt liv och är inte mindre värd än någon annan med megautbildning... men visst jag känner mig sämst i världen, jag har ingen tro på mig själv och mår riktigt dåligt, och vet inte vad jag vill med mitt liv. Men jag har slitit mig ifrån henne, bor i en annan stad och har väder och vind relation till henne, jag älskar min mamma, hon älskar mig, men hon kräver för mycket av mig.