Inlägg från: jezzy |Visa alla inlägg
  • jezzy

hästar som vägrar sära på varann?

Har tagit över två hästar. Dom har gått på lösdrift tillsammans länge då förra ägaren inte hade tid med dom. Hästarna har alltså gått tillsammans länge. Nu kan dom absolut inte vara utan varann. Planen är att jag ska kunna rida längre fram. Dom går på bete nu. Har ni något tips på hur jag ska göra? Har aldrig varit med om det själv.

• Svar på tråden hästar som vägrar sära på varann?
  • jezzy

Vi ledde dom mellan två hagar för nån dag sen. Nordisen som gick först va hel knäpp och försökte resa sig. Och då gick den andra efter. Sambon blev livrädd. Så kan nog inte vänta mig mer hjälp från han. Haha. Efter midsommar ska vi ta hem en shettis. Hoppas det kommer bli bättre när dom är tre. Dom här två är verkligen tight

• jezzy

Stod och borstade ena lite i hagen igår och den andra gick iväg. Tog en liten stund innan nästa ville efter så nog finns det hopp. Får ta det lite i taget.

• jezzy

Jag har både stall och lösdrift. Har inte bestämt mig. Finns nog för och nackdelar med båda tror jag

• jezzy

Jo funderar på om det är bättre att ha ena i stallet och slänga in lite hö eller nåt.

Svar på tråden hästar som vägrar sära på varann?