vilket bokföringsprogram tycker ni är bäst???
Slår upp dörrarna för min medicinska fotvårds salong idag. Har inte riktigt hittat nått bokföringsprogram än. Vad rekommenderar ni???
Slår upp dörrarna för min medicinska fotvårds salong idag. Har inte riktigt hittat nått bokföringsprogram än. Vad rekommenderar ni???
Jag kör med Speedledger (http://www.speedledger.se/). Finns hos flertalet olika banker. Kopplas till mitt företagskonto i banken. Autokontering av alla verifikat. Behöver oftast bara tryck ok för att bokföra varje transaktion eftersom Speedledger "gissar" hur det ska bokföras utifrån tidigare verifikat.
Ingen installation på din dator utan allt körs på nätet. Du kan komma åt bokföringen från vilken internetuppkopplad dator som helst.
Även jag använder SpeedLedger och tycker det fungerar utmärkt!
Enda nackdelen är att det kostar mer än ett "vanligt" bokföringsprogram (125 kr/månad är lägsta kostnaden), men stora fördelar är att det inte krävs någon installation, inga uppdateringar som ska installeras, inga backuper behöver tas, alltid redo och kopplat till ditt konto.
Sen går det att utöka med faktureringssystem för 25 kr/månad.
Fortnox. Lätt att hitta, mycket användarvänligt. Dessutom är det nätbaserat, så du behöver inte köpa ett program och installera utan logga bara in dig på deras hemsida.
japp, fortnox är bäst och billigast
Som redovisningskonsult som har jobbat med kunder som använder enkla program som speedledger vill jag bara påpeka att det inte är ett "dataspel".
Rent tekniskt är det "bara att klicka" men man måste tänka på att det kan leda till en hel del problem om man inte vet vad man gör. Det finns en hel del lagar och regler att följa som programmen inte hjälper till med.
Mitt råd är att som minst gå en bokföringskurs och gärna ta hjälp av någon kunnig, särskilt i början.
Och: samma lagar gäller för dig med enskild firma som för aktiebolag när det gäller redovisningen.
FORTNOX ÄR absolut inte bäst och billigast. Jag kör Zenconomy. Både billigare och bättre!
Hej!
Kika på Hogia Smart! Enkelt, snabbt och billigt!
www.hogia.se/smalloffice
Helt onlinebaserat, sköt din administration varifrån som helst!:)
Väl mött,
Jesper
Hogia Smart
Visma Adminsistration 200. Inget enkelt eller billigt program, men där man tvingas följa och styra konteringen för varje verifikation. Tror inte jag hade klarat att göra bokföringen i ett enklare program och få den rätt? Som Ted77 skriver så är det lite mer pyssel med bokföring än att bara räkna + och -. Men det beror kanske också på vilken verksamhet man har? Själv bokför jag skogs- och lantbruk. Handel/tjänster är kanske enklare?
Lyssna på Ted77!!!
Jag kör också Zenconomy.se, helnöjd
Visma Adminsistration 200. Inget enkelt eller billigt program, men där man tvingas följa och styra konteringen för varje verifikation. Tror inte jag hade klarat att göra bokföringen i ett enklare program och få den rätt? Som Ted77 skriver så är det lite mer pyssel med bokföring än att bara räkna + och -. Men det beror kanske också på vilken verksamhet man har? Själv bokför jag skogs- och lantbruk. Handel/tjänster är kanske enklare?
Mycket tyckande och smak. Tycker alla jag kommit i kontakt med är dåliga på ett eller annat sätt. Men edison.se/default.asp kan jag leva med.
Hogia skulle jag inte ta i med tång.
Excel
Excel
Ett nytt mycket enkelt bokföringsprogram som heter Bokio bör ni prova. Har använt det ett tag nu och är helnöjd.
Enkelt och gratis.
Finns även gratis fakturering och lönehantering.
www.bokio.se