• Anonym (helrakad syster)

    Helrakade storasystern

    Hej, nu är det inte så att jag bryr mig om trender i den mån att jag skulle förändra min könsfrisyr MEN jag är ändå nyfiken på en sak som hände mig igår (ska försöka att inte bli långdragen).

    Min lillasyster (26 år) (är själv 31) hade möhippa igår och bl.a. så var vi på Spa. Vi var 17 st. tjejer varav de flesta var i min systers ålder som duschade och bastade tillsammans. Jag kan tycka att nakna kvinnor är väldigt attraktiva även om jag är hetero och därav kunde jag inte låta bli att titta lite på alla nakna kroppar i min närhet.

    Själv är jag helrakad och har varit det i många år och i min värld trodde jag att det var "normen" bland unga kvinnor men att döma till min förvåning så märkte jag att så inte alls va fallet. Av de jag såg (de flesta) var det bara två som var helrakade (som en liten extra anekdot var det de enda två tjejerna med utländsk bakgrund). De flesta hade en liten triangel/landningsbana men åtminstone 4 hade rejäla buskar.

    En annan sak som förvånade mig väldigt var att av blondinerna (ca hälften )så var de hela tre stycken som verkade ha färgat könshåret blont (bl. min syster), något jag aldrig tidigare har sett. Efter spat frågade jag min syster om hon färgade och hon svarade att både hon och (...två kvinnonamn...) gjorde det. När jag frågade varför så svarade hon att hon tyckte det va snyggt när det matchade huvudhåret samt att det va "inne" och att helrakat va helt ute. 

    Jag är nyfiken på att höra era reflektioner runt detta, är det "ute" med helrakat, t.ex. i eran vänskapskrets och är det någon som färgar/som vet någon som färgar för det är som sagt helt nhytt för mig.

    /Storasyster 

  • Svar på tråden Helrakade storasystern
  • Anonym

    Alltså, jag har inget emot hår på något sätt, men jag kan tycka att det känns lite jobbigt med hår mellan benen. Det kliar och är ivägen lite grann...eller?

  • Anonym (helrakad syster)
    Anonym skrev 2012-06-15 10:10:35 följande:
    Alltså, jag har inget emot hår på något sätt, men jag kan tycka att det känns lite jobbigt med hår mellan benen. Det kliar och är ivägen lite grann...eller?
    Jag själv tycker också att det är smidigare och estetikst snyggare men alla är olika:)
  • tobiq

    Färga könshåret? Vilket otroligt slöseri med tid och pengar! Jag är 25 och dom flesta jag känner lämnar en liten sträng eller rakar bort allt, färgning har jag då aldrig hört talas om dock.
    Har sett en enda riktigt blond hårbuske i mitt liv, och den tjejen hade även kritvita ögonbryn och fransar.

  • Psychonaut1974

    En jättebuske, svart....bara tilljämnad så att kanterna är raka, ska det vara!! Sluta raka, färga svart! :) Ju större bush, dessto kvinnligare. Vill jag ha slät fitta, kan jag väl plocka upp en 12-åring.

  • Anonym

    Jag får verkligen runktrådsvibbar av det här, men ok:
    Ja, det är ute med helrakat. Jag träningssimmar flera dagar i veckan och de i omklädningsrummet som är helrakade är kvinnorna mellan ca 35-45.
    Tjejerna runt 20-30 ansar, men rakar inte bort allt.

    Folk har väl ledsnat på att se ut som barn därnere.

  • Anonym (tjej, 22)

    Jag tycker nog helrakat är rätt ute även om jag själv helrakar nån gång ibland. "Allt" ska ju vara naturligt numera - smink, hår osv, och därmed även lilla frillan där nere.

    Jag har oftast ganska ofixat där nere - rakar litegrann i kanterna för att få det lite mer vårdat. Det händer dock att jag helrakar eller lämnar en "landningsbana" ibland. :) 

  • Anonym

    Jag vet inte vem jag ska skylla på men kvinnor med buskar där nere går jag inte ned på. Kalla mej skadad, men jag går helt enkelt inte igång på det. Min penis drar sej tillbaka.. :(

  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-14 19:35:26 följande:
    Jag tycker att det är fult helrakat helt ärligt. Älskar min lilla buske.:)

    Men tycker att alla ska göra som de vill, jag hade rakat i flera år till min nuvarande pojkvän sa att även han gillar hår, bara för att jag var rädd att andra skulle tycka att jag var äcklig annars. Idiotisk var jag!

    Samma här. Sen finns det anledning till varför vi har hår där också, ett skydd mot infektioner bl.a. Hade naturen velat att vi skulle vara hårlösa hade vi nog varit det från början, men se nu blev det inte så.
  • Anghammarad
    Anonym skrev 2012-06-16 13:05:02 följande:
    Samma här. Sen finns det anledning till varför vi har hår där också, ett skydd mot infektioner bl.a. Hade naturen velat att vi skulle vara hårlösa hade vi nog varit det från början, men se nu blev det inte så.
    Är det därför du inte rakar dig under armarna eller på benen heller?
  • Anonym (+1)
    Anonym (knäppkropp) skrev 2012-06-14 20:40:11 följande:
    Då måste min kropp vara totalt flippad, olika färg överallt ju, rätt ljusa ögonbryn men dom syns ändå rätt bra, mörka ögonfransar, rätt lust under armarna och mörkt "där nere", vafan ska man säga? mörkt på fittan helt enkelt. 

    Jag är förövrigt 19 och har alltid kört helrakat av den simpla anledningen att jag är simlärare och tycker inte att tanken på att det skulle sticka ut något är särskilt lockande. När jag inte är aktiv simlärare brukar jag dock slarva dels för att låta huden vila och för att slippa stixet. 
    Jag är också blond och har väldigt ljusa ögonbryn och ljusblont hår på ben och armar. Däremot har jag ljus till mellanbruna ögonfransar, armhåle- och könshår. Jag tror det skiftar för många av oss.
  • Anonym (helrakad syster)
    Anonym skrev 2012-06-16 12:33:42 följande:
    Jag får verkligen runktrådsvibbar av det här, men ok:
    Ja, det är ute med helrakat. Jag träningssimmar flera dagar i veckan och de i omklädningsrummet som är helrakade är kvinnorna mellan ca 35-45.
    Tjejerna runt 20-30 ansar, men rakar inte bort allt.

    Folk har väl ledsnat på att se ut som barn därnere.
    Tråkigt att du får den vibben men tack för ditt svar iaf. Som du beskriver det är det nästan identiskt med hur min syster beskrev det; dvs. det är ute bland "lite yngre" tjejer.
  • Anonym (YES)

    Jag har aldrig rakat speciellt mycket och jag blir så glad över denna tråd. Att det är ute att raka sig igen!!! Jag har väl alltid trott att jag skulle ¨få rätt i det samt att jag sagt att det är ett MODE att raka sig för många!!

  • Anonym (Funderar)

    Jag trodde också att helrakat var vanligast. Jag har inte sett nakna kvinnor på länge men jag funderar på att sluta raka mig och bara trimma. 

  • Anonym (Rakar mig noga)

    Efter att ha gjort delar av min mans hud irriterad och skrapad efter body to body-massage så rakar jag noga och ofta. Stubbet där annars och kanske gnuggad mot handflatesidan av underarmen :( Han sa inget själv utan verkade gilla det, men såg det sedan, väldigt hudirritation och skrapsår (minimala men ändå) på honom.

  • Anonym (gg)
    BobRob skrev 2012-06-14 19:27:15 följande:

    Trevligt om trenden med rakat börjar dö ut, men det där med färgat låter sådär i mina öron. Om något skulle det väl då vara att tjejen färgade det mörkt så håret syns bättre, men det skulle så klart se onaturligt ut på en väldigt blond tjej.


    Jag är väldigt blond, men har naturligt mörkt könshår. Har aldrig hört talas om någon som färgar det, låter som en fantasi.
  • Anonym (Rakar mig noga)
    Anonym (gg) skrev 2024-09-12 23:29:42 följande:
    Jag är väldigt blond, men har naturligt mörkt könshår. Har aldrig hört talas om någon som färgar det, låter som en fantasi.
    :D Det svider och kliar nåt jävulskt även om det bara är liten "tofs" ovanför resten rakat. Dessutom blir det inte blont utan ser ut som spilld senap. Eller chockrosa 80-talsneon istället för tjejrosa. Rekommenderas ej.
  • Anonym (Buske)

    Jag är 25 år och jag har aldrig  rakat mitt underliv 

Svar på tråden Helrakade storasystern