Någon som varit eller ska till Alanya och bo på hotell Long Beach?
Jag åker dit på lördag. Kan berätta när jag kommer hem hur det var
Jag åker dit på lördag. Kan berätta när jag kommer hem hur det var
Efter 2 veckor på det hotellet måste jag säga att alla 12 i sällskapet (6 vuxna & 6 barn i ålder 4-9 år) är mer än nöjda! Hotellet är verkligen jättefint! Poolerna är toppen, ruschbanorna oxå. Maten var över förväntan. Liite tradigt med buffé till frukost, lunch och middag men de varierade så pass att man inte tröttnade. Enda nackdelen om jag letar är att hotellet är gigantiskt. Kom man på vid poolen att man glömt ngt på rummet så tog det tid innan man hämtat det då det var en bra bit att gå
Massa personal så det var alltid rent o snyggt överallt.
Hade lite svårt att vänja mig vid att allt ingick Drinkar, snacks, glass osv.
Vet inte vad mer jag ska berätta men fråga gärna om ni undrar ngt
Då vi bokat resan själva så hade vi inget resebolag med färdiga utflykter att vända oss till. Men vi kikade i Vings pärm och den enda utflykten de hade som vi tyckte var intréssant och som passade barn i vår ålder var en tur med piratskepp. Vi frågade om vi fick boka utflykten fast vi inte reste med ving och det gick bra
Skeppet gick från hamnen i Alanya och var en heldag på havet. Flera badstopp och underhållning ombord. Hade turen att få se havssköldpaddor men tyvärr inte delfiner.
Vi hade med oss flytvästar till barnen vilket vi inte ångrade då man måste vara riktigt duktig simmare när det blir lite vågor
De övriga utflykterna var för familjer med större barn (tex forsränning) eller shoppingresor som man inte behövde en arrangör för att göra.
Är avis på er somm har denna resa framför er!
Vi betalade 200 lira (ca 800 för båtturen och då ingick lunch och transfer. Flytvästarna tog vi med oss från sverige. Man kunde inte låna på den båten vi åkte med. Vi bokade taxitransfer från flygplatsen, kostade ca 300 kr mer men då var det inga stopp på vägen. Tog ca 1,5 timma mellan flygplatsen o hotellet.
Ca 200 meter utanför hotellet ligger ett jättestort vattenland där man kan simma bland fiskar i konstgjorda rev, har sjölejon delfiner show mm. Man kan simma med delfinerna och det kostar 100 euro/p. Endast en familj i vårt sällskap gick dit (de med äldst barn). Vi andra tyckte barnen var för små och skulle ha lika kul på hotellet, entrén var dyr. (om ni går dit så boka inte utflykten via ving då det blir dyrare).
Vi räknade på vad skillnaden med att boka som vi gjorde och att boka via resebyrå och kom fram till att det blev ca 14000 kr billigare/familj att åka "privat". nackdelen med det var att vi flög reguljärt vilket gjorde att vi fick mellanlanda i Istanbul och byta plan. Så resan tog ca 1,5 timma längre tid/riktning men vi tyckte det var värt 14000 kr
TS har ni kommit hem ännu? Hur har ni haft det? Fyfiken på om ni är lika nöjda som vi var