• mysan750000

Efter 5 års kämpande är jag gravid...BF feb 2013

Det här är en historia som jag än idag inte tror är sann. Vi har kämpat med IVF i 5 år... ET, FET, avbrutna försök, inga ägg vid utplockning, överstimulering och MF... Tillslut orkade vi inte mer och la ner allt som hade med IVF att göra. Så plötsligt händer det, upptäckte för snart två veckor sedan att jag är spontant gravid! Helt galet, tror fortfarande inte att det är sant!!!Glad

Är det någon mer som kämpat och kämpat och plötsligt, mot alla odds, blivit gravid? Vore jättekul att följas åt

• Svar på tråden Efter 5 års kämpande är jag gravid...BF feb 2013
  • mysan750000

Jasmina, håll ut och kämpa på. Jag var verkligen helt helt säker på att jag inte kunde bli gravid, men när man mist anar det så händer det. Jag har många gånger funderat över varför livet är "värt att leva" när man inte kan få några barn, man måste få gråta och vara deppig, det hör till.  Men ge inte upp, det kommer att ordna sig förr eller senare. Jag stöttar dig gärna, känns som jag har några års erfarenhet....

Majsanna, stor grattis! Å så härligt! jag ska också på VUL nästa torsdag Glad Nu får vi hålla tummarna för att allt är som det ska, förstår din oro, med tanke på den bakgrunden. Hoppas hoppas hoppas.

Kapten bombus, håller helt med dig, visst har dessa år präglat en till en mer ödmjuk människa som inte tar allt för givet. Det har varit otroligt jobbiga år, men på något sätt kommer man väl stärkt ur detta också. Ibland kan jag faktiskt känna att jag skulle vilja berätta min "historia/resa" för andra, för jag tror att många som kämpar och kämpar behöver få höra att det faktiskt går efter 5 år!

Kram till er alla kämpare! 

• RottisTina

Hej Har efter 2,5 års försök att bli gravid så fick vi äntligen ett plus på stickan förra måndagen :) BF ska vara i feb enl mina uträkningar men får väl se vad de säger på RMC i Malmö när vi ska dit för ett VUL. Såå glad men vågar inte ta ut all glädje i förskott ännu.... Hur har eran resa mot plusset varit?.. känner ni några "symtom" ännu ?

• N3NN3

Mysan, jag hade små blödningar i v 5 och 6 denna graviditeten. Hoppas att det går bra för dig också. Kram

• kapten bombus
    RottisTina skrev 2012-06-18 21:59:50 följande:
    Hej Har efter 2,5 års försök att bli gravid så fick vi äntligen ett plus på stickan förra måndagen :) BF ska vara i feb enl mina uträkningar men får väl se vad de säger på RMC i Malmö när vi ska dit för ett VUL. Såå glad men vågar inte ta ut all glädje i förskott ännu.... Hur har eran resa mot plusset varit?.. känner ni några "symtom" ännu ?
    Grattis till graviditeten!
    Usch för all oro som kommer med den dock men jag hoppas er bebbe stannar till i februari :)

Jag kan säga att jag har inte haft några symptomer alls, knappt.
    3 veckor, typ v12-15, så var jag vrååålhungrig.
    Annars är jag fortfarande precis som vanligt, otympligare bara.
    v 30 för mig nu..
    Från utredning till nu, bebis i magen! kaptenbombus.blogspot.com/
  • minime85

Underbart! Stort grattis! Hjärta

Sambon och jag har kämpat för ett barn sedan dec-09 och nu efter första IVF-behandlingen har jag plussat! Glad Är i v 8+0 idag!

Lycka till med allt!

• Flisan79

Jag har gjort samma resa som ni. Min var hela 7 år. Nu har vi ändå 3 stycken tjejer födda 07, 09 och 11, alla gjorda på egen hand. Har ingen aning om varför hormoner, ivf osv inte hjälpte oss men poff med lite "hemmakur" (finns på min profil) så vart det massa barn ^^.

• kapten bombus
    minime85 skrev 2012-06-19 14:53:30 följande:
    Underbart! Stort grattis! Hjärta

Sambon och jag har kämpat för ett barn sedan dec-09 och nu efter första IVF-behandlingen har jag plussat! Glad Är i v 8+0 idag!

Lycka till med allt!
    Grattis till dig/er med!
    Så härligt när allt kämpande lönar sig
    Alla tårar och jobbiga dagar blir helt plötsligt värda något.
    :)
    Från utredning till nu, bebis i magen! kaptenbombus.blogspot.com/
  • minime85
    kapten bombus skrev 2012-06-19 14:55:43 följande:
    Grattis till dig/er med!
    Så härligt när allt kämpande lönar sig
    Alla tårar och jobbiga dagar blir helt plötsligt värda något.
    :)
    Verkligen! :)

Ska på vul imorgon (RMC Linköping), så spännande! Har ju dock blivit överstimulerad i.o.m. graviditeten så jag har redan hunnit se lilla bönans hjärtat slå, men det kan jag gärna se varje dag, så fint!
  • mysan750000

Stort grattis till er alla plussare! Nu får vi hålla tummarna för att våra pyren bäddar in sig i magen riktigt ordentligt. Vilka resor vi har bakom oss och framför oss. Just nu mår jag verkligen dåligt, har tom varit hemma från jobbet, någon mer?

Minime, spännande med Vul i morgon, du måste berätta hur det gick. Jag ska på Vul på torsdag...är dock rädd att inte allt står rätt till, har bruna spottings Rynkar på näsan 

Svar på tråden Efter 5 års kämpande är jag gravid...BF feb 2013