• emmets

BF februari 2013 i Göteborgsområdet

Hej! Som nyplussad och göteborgare ansluter jag mig till denna tråd. 

Är i vecka 4+6 idag med bf runt 16 februari. Men har så fruktansvärt svårt att tro på det än bara. Önskar nästan att jag hade haft alla symptom man kan ha bara för att känna mig lite tryggare. Men nä, inget alls förutom lite molvärk och att brösten känns som blåmärken typ.

Kan inte veckorna gå bara liiiite snabbare ett tag framöver bara? 

• emmets

Det där med sjukdomskänsla känner jag iofs igen lite. Kände mig också mosig i huvudet och frös och svettades lite omvartannat. Detta var dock dagarna innan jag plussade, nu känner jag mig "frisk" igen. :)

Har fått inskrivning den 4/7. Känns också som en evighet fastän det bara är tre veckor kvar. Och sen är jag helt totalt inställd på att boka in ett ultraljud privat så fort som möjligt efter det, eftersom jag inte tror att det är något de erbjuder hej vilt på mitt MVC. Vill ju se livstecken!

• emmets

Är det lätt att snacka till sig ett VUL hos vanliga MVC? Jag har gått och blivit så himla orolig att jag inte ens är glad över att vara gravid längre, för att jag vill veta att allt ser bra ut först. Så himla dumt.

Hittade också Emma Ultraljudsklinik när jag googlade, men för det första är det ju lite smådyrt och för det andra måste man ha gått åtta fulla veckor och tills dess är ju en evighet (tre veckor kvar för min del). Känns bara som att jag skulle ha svårt att stå på mig om jag ringer till MVC och säger att jag är orolig.

Hmmm. 

• emmets

Jo jag ska allt försöka hålla mig några veckor till. Men satan i gatan vad tiden kryper fram just nu.

• emmets

Usch för att få ett missfall så sent, då vill man ju tro att det ska vara "säkert". En kompis till mig fick nyligen missfall i vecka 20. Så himla sorgligt.

Men försöker att tänka positivt. Ska väl förhoppningsvis bara vara tacksam över att ha såpass lindriga symptom hittills. Det behöver ju inte betyda något bara för att jag inte mår illa eller är trött eller något annat. Håller tummar och tår!

• emmets

Och det är den där oron som gör att man hamnar på såna här sidor och blir ännu oroligare. :) Men nu har jag nog snart googlat allt som går att googla så hoppas jag kan släppa det snart.

Vilken vecka är du i, FoxyMama?

• emmets
    Mal86 skrev 2012-06-18 06:54:37 följande:
    Känner igen mig i att googla precis allt som går om graviditet he he testade mig imorse bara för att se så det fortfarande ökar å då va testet svagare än i lördags (då jag testade sist) innan har jag testat med testlagret och nu va det rfsu så hoppas att det är anledningen.... Lite nojig blir man...
    Äsch, kan säkert variera mellan olika sorter. Jag tänkte själv gå och köpa några tester idag bara för att se så att jag fortfarande är gravid (vilket jag såklart är!) och hoppas att det ser starkare ut. Men efter all min googling så har jag ju fått för mig att jag både har utomkvedshavandeskap, foglossning och analkande missfall. Då skulle det liksom kännas tryggt att se två starka streck på testet igen. :)
  • emmets

Hur är det med KUB, kostar det pengar när man är under 35?

• emmets
    Smurfmamma skrev 2012-06-20 16:20:11 följande:
    Ja det kostar pengar tyvärr, 1600kr.
    Men det är lätt värt det tycker jag.
    Jag har ett UL planerat till min sista vecka på semestern, vilket innebär att det kommer kännas safe att berätta på jobbt när jag kommer tillbaka
    Jo det kanske det är värt. Tål att tänkas på. Det gör man runt vecka 11-13 någon gång va? För istället för att boka ett privat UL för 600 kr kan man ju lika gärna lägga till en tusenlapp för att kolla att allt ser bra ut. Och så klart få en extra kik på den lille. :)
  • emmets
    Pyret81 skrev 2012-06-20 17:58:18 följande:
    Jag har bokat ul på göteborgs kvinnoklinik 15/8, sista dagen på semestern. Kostar 200 kronor... Har varit där innan, inte på ul, men har fått ett bra intryck av dem.
    Just det, där har jag faktiskt gjort VUL en gång innan. Fast av annan anledning. Men fick också bra intryck. Synd att de stänger för semester nästa vecka, annars hade jag försökt få mig en återbudstid. 
  • emmets
    frida79 skrev 2012-06-25 18:03:52 följande:
    Hoppar gärna in här oxå, finns fler göteborgstrådar tydligen än den jag skapade för ett tag sedan :) v 7+0 i morgon :) vul på fredag nervös att inget hjärta ska slå.. Bor med min sambo i östra centrum och 2 kattpojkar :) blir vårt första barn..
    Bor också i östra centrum med sambo och två kattpojkar. :)

Nervöst med VUL. Men åh vad jag gärna också hade velat få det. Ska på inskrivning om en vecka nu, men skulle inte tro att jag blir erbjuden något. 
  • emmets

Nån här som har varit eller ska till Barnmorskemottagningen Munkebäck för inskrivning?

Svar på tråden BF februari 2013 i Göteborgsområdet