Jag älskar mina bonusbarn!
Hej!
Jag vill bara säga att jag älskar mina bonusbarn!
De kommer och ger mig en kram och viskar "jag älskar dig!" i mitt öra innan deras pappa går och lägger dem. Vi åker och hittar på bus tillsammans och om det går överstyr så lyssnar de på mig. Vi kan åka till simhallen utan att jag behöver ha ögon i nacken. Om vi är iväg och de känner sig otrygga så kryper de upp i min famn och somnar. Vi har hemlisar tillsammans och vi gör speciella saker tillsammans. Den äldsta brukar jag ta med mig när vi handlar och den yngsta brukar jag ta med ut på cykelturer.
När de leker så frågar jag alltid om jag får vara med och leka och hör och häpna! Jag får alltid ett ja! Om jag frågar om de vill följa med mig någonstans så får jag varannan gång ett nej! Jag tar inte illa vid mig! Jag ville inte alltid följa med min mamma överallt!
Ibland så bråkar vi, men då går vi till min man och diskuterar som en opatisk medlare. Precis som två vänner hade gjort med en annan vän!
Tänka sig att min bonus ville att jag skulle följa med på introduktionen av ridlektionerna! Tänk att jag blev vald som en vuxen vän och inte som ett andrahandsval till en mamma eller pappa!
Mer kärlek och värme till bonusföräldrar och bonusbarn runt om i världen!
Och speciellt till er som tror att ni kan bli kvitt era bonusbarn för att ni föder ett halvsyskon till bonusbarnet!
Puss på er!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 19:19
Och givetvis är det ingen som vill läsa om lyckliga saker utan vill enbart kommentera i "HATAR min bonus!!!" :) Men det är okej! Folk reagerar bara på negativa saker! :)