• Cirneh

Hjälp! Har kärleken DÖTT pga min graviditet och illamående?

Här kommer jag inklampandes som man.. och nej då, kärleken är inte död. Inte om han älskar dig på riktigt.

Min sambo är gravid just nu (för 5e gången, vi har 4 missfall ihop.. ????), och hon är ett monster!! ????

För varmt i lägenheten, men fan ta mig om jag startar ACn (portabel), för vi måste flytta växterna i fönstret!!

Ketchupen va slut, så hon exploderade och skulle slänga maten, för den smakar uppenbarligen bajs utan ketchup!
    (Jag gick o köpte ketchup)..

Om jag ska gå förbi henne "Rör mig för fan inte!" (hon svär inte i vanliga fall).

Har varit exakt likadant varje graviditet. Och jag brukar bara säga till henne att det är hormonerna som pratar, och säger också till henne så ofta som möjligt att det är lugnt och jag förstår.

Jag håller alla avstånd hon ber om (eller skriker åt mig), och det är lugnt. Hon ber ofta om ursäkt för sina utbrott, men jag säger till henne att hon inte behöver be om ursäkt, för jag vet att utbrotten försvinner snart.. eller i alla fall när barnet kommer. ????

Som förebyggande kan jag rekomendera att ni umgås med folk, tillsammans, eller separat.
    Tillsammans kan funka för att med andra människor tenderar man att hålla sitt dåliga humör på avstånd.
    Och är man på skilda platser så kan man inte irritera sig på varandra. ????

Så, håll ut, det kommer bli bra. Och hälsa barnets far att han med får hålla ut. För det handlar ju bara om max 9 månader. Efter det, då blir livet underbart igen! ????

Och lycka till med den lille. ????

Svar på tråden Hjälp! Har kärleken DÖTT pga min graviditet och illamående?