3-åring på dagis eller inte? Vem ska få som den vill?
Anonym (why??) skrev 2012-06-12 12:22:00 följande:
Det är mycket jag , jag ,jag på dig hela tiden... Du och ditt tycke och vilja ska tydligen vara i centrum hela tiden. Tycker jävligt synd om din man som antagligen inte har kvar en enda dag av sina hälften för dem har du tagit och ska vara ego och hemma. Stackars ditt lilla barn som inte får någon som helst ensam mamma tid utan hela dagarna måste dela denna med sitt äldre syskon... Du måste sluta tänka på vad som är bäst för DIG hela tiden, verkar som att pappan till barnen tänker mer på barnens välbefinnande än sitt eget, så jag tycker att han ska få bestämma!Det är VI som kommit överens om att ha det så här! VI. Han vill inte vara hemma och ja, jag har fått alla dagar.
Jag är inte ego, jag sätter mina egna studier och mina egna drömmar på paus för att ta hand om vårat SJUKA barn!!!! Ja, nu sa jag det! Min lilla är sjuk och FÅR INTE gå på dagis!! Fattar ni nu!? Kan ni sluta och kalla mig ego!? Hade jag varit ego hade jag begärt att han tar sin halva av föräldraledigheten, men det gör jag inte av två anledningar. Det skulle stjälpa oss som familj mer än hjälpa eftersom vi skulle bli tvungna att flytta och han vill inte vara hemma! Han har ett jobb som han älskar och som han kämpat hårt för att få.
Pappan VET att den stora inte alls trivdes men han tyckte inte det gjorde något att hen grät hela dagarna för "hen måste ju vänja sig". Nej, det måste hen inte alls. När det väl är skolplikt är hen förhoppningsvis och troligtvis mogen nog, för då har vi inget alternativ.