Inlägg från: SIN74 |Visa alla inlägg
  • SIN74

2190 dagar av mitt liv gick åt till mobbing - stäng inte ögonen!

Hej!
    Arbetar som lärare och blir skitilsken när jag läser era inlägg. Jag har så svårt att förstå varför man tittar bort. Kan ni inte berätta lite vad som de såg och valde att inte se. Vilka tecken fanns?

Kanske  kan det göra att jag blir bättre på att hjälpa eleverna på min skola.

• SIN74

Tigersoul!
    Det är andra tider nu. Jag skulle aldrig tillåta egen lek i dunge. Vi har riskbedömning av skolgården och går ständigt in i olika lekar och kollar läget.

Nu blev jag ännu argare. Menar du att inga lärare var där och kollade vad som hände?

Sa du något till någon?

Att det behövde ta så många år innan det uppdagades. Bra att idrottsläraren ingrep, likaså tjejerna.

Tufft att ha det så i skolan när det ej heller var på topp hemma.

Jag hoppas verkligen att resten av ditt liv blir så mycket bättre, du har haft ditt jobbiga!

• SIN74

Förstår precis vad du menar. Barn läser av om det finns mening med att berätta eller inte.

Även om mobbing uppdagas och avslutas behöver man ju följa upp. Ganska lång tid efter.

Föräldrarna har ju yttersta ansvar för barnen men en bra skolkurator kan de inte hindra att man går till eller en lärare som bryr sig.

Om föräldrar motarbetar ett bra arbete med barnet får man gå vidare till fler instanser till dess att man får fram den hjälp man som lärare känner behövs för eleven.

Måste äta nu.. återkommer.

• SIN74

Tack för att du delar med dig. Det hjälper andra ska du veta.

Vad hade du velat säga till lärarna om du fått chansen? Vad skiljde idrottsläraren från de andra? Varför ingrep denne?

Svar på tråden 2190 dagar av mitt liv gick åt till mobbing - stäng inte ögonen!