AngoStura skrev 2012-08-30 11:03:49 följande:
Hej
Jag har några frågor. Jag förstår ju att PA-programmet vore det ulitmata om man vill arbeta inom HR, men av ren nyfikenhet undrar jag också över det arbetsvetenskapliga programmet. Vad är det egentligen? Något likande, men med en annan typ av inriktning? Vad söker man för jobb? Får man jobb? Dessutom verkar ju det programmet finnas på väldigt många platser och finns det verkligen så många jobb inom detta? Och kan man jobba med HR om man har gått detta program?
Själv är jag sjuksköterska och intresserad av att arbeta mer med personal, exempelvis HR. Finns det någon slags vidareutbildning som du sett, exempelvis master, magister eller kanske enstaka kurser. Gärna på halvfart distans i närheten av Gbg

Och gärna exempel på dessa utbildningar. Har letat en del, men vet inte riktigt vad som skulle vara bäst.
Och är det någon idé, tror du, är "marknaden för mättad" med PA-människor, eller är det möjligt att ta sig in.
Tack snälla för hjälpen och ditt engagemang,
Det måste ju finnas personer som jobbar med HR riktat mot vården. Du kan ju ställa frågan till både privata vårdbolag och kommun/landsting hur det ser ut på HR-sidan där, om de ser det som en merit att ha både HR-utbildning och SSK-bakgrund.
Men ja, marknaden är ganska tuff när det gäller att få första jobbet. Det bästa är att jobba lite extra samtidigt som man pluggar (inom HR då) så man får in en fot.
Angående utbildningar så har jag dålig koll på det du efterfrågar.