Inlägg från: Sooofia |Visa alla inlägg
  • Sooofia

Ni som konverterat till islam i malmö regionen, följas åt?

Boomsan skrev 2012-06-08 14:36:12 följande:
    Tänkte skapa en grupp för oss som konverterat till islam där vi kan följas åt och dela våra lärdomar med varandra :)
    Själv så konverterade jag i Malmö moské den 16 april. Har dock svårt för bönen då arabiskan är en svårighet för mig men jag kämpar på :) Vill gärna komma i kontakt med andra i samma situation då vi kan stötta varandra och kanske bli goda vänner :) 
    Salaam w aleykum!
    Jag är ingen konvertit, men kikar ändå in här. Hoppas det är ok.
    Har en fråga som jag hoppas att ni har lust att svara på.
    Vad är anledningen till att ni valt att konvertera?

Allt gott!
  • Sooofia

Hej igen!
    Tusen tack för era svar! Tycker att det är väldigt intressant - framförallt att höra någons personliga väg till en viss tro!

Boomsan; jag förstår att det är mycket som är både spännande och lite svårt så där i början när man tar klivet in i något nytt! Hoppas du hittar svar på alla dina funderingar!

Imaan: Jag blir lite nyfiken på vilka frågetecken det var inom kristendomen som du inte hittade svar på där? Men det hör ju egentligen inte till denna tråd... :)

Jo, jag är  intresserad av islam på ett sätt. Eller egentligen av muslimer. ;) Har bott i ett muslimskt land under ett par år (bar där slöja och levde på många sätt som lokalbefolkningen) och älskade verkligen både människorna och kulturen! Tycker som sagt även att det är väldigt intressant att höra om andra människors vandring i sin tro. Det är sant som du säger att det finns många olika åsikter och alla är fria att välja sin egen tro!
    Själv är jag kristen. Älskar Jesus och Bibeln och kommer aldrig att lämna Gud. Han har gjort så oerhört mycket för mig!

Salaam!

Svar på tråden Ni som konverterat till islam i malmö regionen, följas åt?