• Anonym (måste jag?)

Måste jag gå med på det här?

Nu är det så att mitt barn har umgänge med sin pappa, nu säger han att han kommer jobba natt, sen dagen efter då han ska sova ska han ha barnet och så ett par pass jobbar han från förmiddag till natt, morgon till eftermiddag och vill då att barnets farmor ska ta hand om barnet tills han kommer hem, är inte poängen att han ska ha umgänge??? Är ingen annan än vi som skött nattningen för barnet heller.
    Måste jag gå med på det här? 

• Svar på tråden Måste jag gå med på det här?
  • Anonym

Jo, poängen är att man ska träffa barnet. Men när det är hans tur att ha barnet så är det han som har ansvar. Du kan bara leda åsnan till vattnet, inte tvinga honom att dricka.

Om ni vet att farmor ska vara barnvakt så kanske hon kan få testa att natta med er i närheten först, så ni kan stötta om det behövs. Annars kanske hon klarar det själv, hon har ju trots allt haft egna barn.

• Anonym (måste jag?)
    Anonym skrev 2012-06-08 09:42:15 följande:
    Jo, poängen är att man ska träffa barnet. Men när det är hans tur att ha barnet så är det han som har ansvar. Du kan bara leda åsnan till vattnet, inte tvinga honom att dricka.

Om ni vet att farmor ska vara barnvakt så kanske hon kan få testa att natta med er i närheten först, så ni kan stötta om det behövs. Annars kanske hon klarar det själv, hon har ju trots allt haft egna barn.

Suck, så du menar att idioten har rätt att skapa 3 hem åt barnet? Fy så vidrigt ansvarslös han är!
  • Anonym
    Anonym (måste jag?) skrev 2012-06-08 09:46:19 följande:
    Suck, så du menar att idioten har rätt att skapa 3 hem åt barnet? Fy så vidrigt ansvarslös han är!
    Skapar man ett nytt hem till barnet om man har barnvakt för att man jobbar? Är inte dagis ett extra hem också då?
  • Anonym (måste jag?)
    Anonym skrev 2012-06-08 09:47:20 följande:
    Skapar man ett nytt hem till barnet om man har barnvakt för att man jobbar? Är inte dagis ett extra hem också då?

Jag menar om han ska börja bolla barnet hos sig och bo och sen hos farmor och bo.

Helt annan sak med förskola, för då är det inte nätter och hela dagar. 
  • Anonym
    Anonym (måste jag?) skrev 2012-06-08 09:49:51 följande:
    Jag menar om han ska börja bolla barnet hos sig och bo och sen hos farmor och bo.

Helt annan sak med förskola, för då är det inte nätter och hela dagar. 
    Hur gammalt barn handlar det om? Hur långa umgängen har pappan?
  • Anonym (måste jag?)
    Anonym skrev 2012-06-08 09:56:41 följande:
    Hur gammalt barn handlar det om? Hur långa umgängen har pappan?

Ca 2 år gammalt.
    En varannan vecka övernattning mitt på veckan och varannan helg för hans arbetstider och förskolan.
    Därför jag känner också att han borde ta tillvara det! 
  • Anonym
    Anonym (måste jag?) skrev 2012-06-08 09:59:34 följande:
    Ca 2 år gammalt.
    En varannan vecka övernattning mitt på veckan och varannan helg för hans arbetstider och förskolan.
    Men varför i hela friden ändrar ni inte så umgänge blir när han är ledig från arbetet?
  • Anonym (måste jag?)
    Anonym skrev 2012-06-08 10:01:12 följande:
    Men varför i hela friden ändrar ni inte så umgänge blir när han är ledig från arbetet?

För att det blir att barnet hoppar så mycket mellan oss utan att få rota sig, tex har barnet varit borta tre dagar och sen bara en dag hos mig.
    Det fungerade inte. 
  • nymedlem

Jag förstår inte riktigt hur mkt tid barnet ska spendera med farmor?

Det är ju alltid bra att barnet får en fin relation till sin farmor.   

• Tramsa
    Anonym (måste jag?) skrev 2012-06-08 09:59:34 följande:
    Ca 2 år gammalt.
    Det borde han ju kan man tycka, men han vill uppenbarligen inte. Eller sitter så till att han inte kan ändra sina arbetstider. 3 dygn av 14 är ju inte så många trots allt och även om ert barn får dela sin uppväxt mellan mamma och farmor istället för mellan mamma och pappa så får hon ju ändå tillgång till en slags familj som är lite större än om hon levde enbart med dig. Någon gång kanske pappan tittar in hos farmor och barn ändå?
Svar på tråden Måste jag gå med på det här?