Inlägg från: viktoria91 |Visa alla inlägg
  • viktoria91

Rika "knösar" som kan ha häst?

Rik knös skulle jag inte vilja kalla mig som lever på en kass personlig assistent lön. XD Men allt som allt kostar väl en ca 3000 kr/månad. Köpte en ny sadel för 11 000 kr för en vecka sedan, beställde en ELT sadelgjord till den för ca 2000 kr. Allt handlar om prioritering där jag och mina behov inte finns med!

• viktoria91
    fortsätt paddla skrev 2012-11-19 22:52:33 följande:
    Jag har tre flickor. Den äldsta rider. Mellanflickan har precis börjat. Kanske vill den yngsta det med sedan?
    Ridavgifter för tre barn blir över 18000 kr om året.
    Vad kostar det att hålla en häst;)
    Min ponny kostar ca 35 000 kr om året att hålla, då tränar/tävlar jag inte och bensinkostnaden till och från stallet är inte inräknad. Jag har heller inte räknat in utrustning som måste köpas in. Så med 18 000 kr kommer du inte långt! Har du stall hemma och billig bra grovfoder och bara verkar hästarna och kanske själv utbildar dig till det kan du nog komma ner en hel del. Men du måste ha minst två hästar då.
  • viktoria91
    fortsätt paddla skrev 2012-11-20 09:33:22 följande:
    Tack ska ni ha men nu var jag inte riktigt allvarlig med min fråga. Även om vi har råd så kostar en häst så mycket tid som vi inte har. En egen häst står högst på önskelistan men flickorna får hålla tillgodo med en dvärghamster;)
    Tid finns det om man prioterar rätt och bort saker! Har du dessutom två-tre döttrar som håller på med hästar blir det inte en som får ta allt ansvar varje dag, som jag har gjort sedan jag var 14 år gammal. ;)
Svar på tråden Rika "knösar" som kan ha häst?