Pallas skrev 2012-06-07 23:23:16 följande:
Tack! Hon är mitt hjärta! Maken till snäll tant får man leta efter, hon ställer villigt upp på allt man vill göra. Barnen kan rida och leda henne själva, de kan stå på pallar på varsin sida och borsta henne, hon är vänlig och kelig och dessutom väldigt tjusig att se på. Hon är ganska liten, men mycket häst att rida. Tyvärr är hon väldigt svårriden, för hon är så känslig och jag så kass. Men det går framåt iaf!
Kolla om du och dottern kan få bli medryttare på hästar i närheten och låt dottern gå kvar på ridskola. Det är bara genom att leva och andas häst som man kan lära känna dem. Jag har en medryttare till min häst. Hon betalar ingenting men hjälper mig med mockning och massage/stretching. Min häst skulle du lätt kunna ta en sväng i skogen på någon gång i veckan, för att lära dig hästars beteende och att rida. Det måste ju finnas fler såna ute i landet, tänker jag.
Även om vi inte är rika, så är det tiden som är den avgörande faktorn. Det tar enormt mycket tid att ha häst.
Måste vara drömmen att få tag på en sån snäll häst och jag är säker på att ni kommer att rida perfekt ihop. Tror inte alls du är kass....
Det där med medryttare, hur funkar det? Om jag och Tindra får rida med andra som har hästar menar du? Ska jag betala för det då eller hur funkar det? Tindra ska ju absolut få gå kvar på ridskolan, tror inte ens jag skulle våga säga nåt annat till henne...hehehe...
Det vi är ute efter är ju bara en häst att rida på ute i skogen eller på fina skogsvägar. Ingen hopphäst eller nåt sånt. Sen vad Tindra väljer i framtiden, det vet inte jag....men det får vi ta då. Men just nu vill vi bara rida lite fint ute i naturen. Tycker det ser så otroligt härligt ut...