Inlägg från: Persimon |Visa alla inlägg
  • Persimon

Rika "knösar" som kan ha häst?

scrapparlotta skrev 2012-06-07 22:35:18 följande:
    Ok, vi bor ju så vi kan ha hästen hemma....vi bor på en gård med ladugård, som får göras om till stall. Och hö har vi själva. Men å andra sidan säljer vi mycket av vårat hö nu och får in pengar på det sättet. Använder vi höet så går vi miste om dom pengarna.....men vi ju inte köpa hö.    

Hästar varken får eller ska gå själva. Så det måste finnas mer en än em häst i stallet. Kan ni rida? Jag tycker ju att man måste lägga pengar på ridskola ock kurser även om man har en häst(kanske speciellt då..)
  • Persimon
    scrapparlotta skrev 2012-06-07 22:53:50 följande:
    Jag vet att dom inte ska gå själva, så våran tanke är väl i så fall att få nån som vill hyra stallplats och på så sätt få sällskap till hästen. Det skulle funka eller? Tindra, våran dotter då....hon går på ridskola, har gjort så i 1½ år nu. Jag själv kan inte rida men skulle jättegärna vilja gå och lära mig. Dock vet jag inte om och var det finns där vuxna kan börja som nybörjare.....  

En 7-åring ska inte ta eget ansvar för en häst. Låt henne fortsätta på ridskola och om du älskar hästar så börja rida du också. Att rida och hantera en häst lasta i transport , upptäcka skador och sjukdomar, hämta in och it ur i hagen är ju något som inte är plättlätt. Att det finns minst 2 hästar tillsammans är det lag på så det måste ni ha.
Svar på tråden Rika "knösar" som kan ha häst?